Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Koffie, toilet en wifi maken wachttijd bij de receptie dragelijk

14-09-2021

We moeten voor ons gevoel veel te lang wachten bij de receptie van een bedrijf of een zorg- of overheidsinstelling. Dit blijkt uit de Nationale Ontvangst Barometer, het periodieke onderzoek dat Sparq al jaren in samenwerking met MarketResponse houdt naar de tevredenheid over de ontvangst.

Meer dan de helft van de ruim duizend ondervraagden vindt de gemiddelde wachttijd bij de receptie – inmiddels opgelopen tot twaalf minuten – te lang. Goede koffie, een glaasje water, sanitaire voorzieningen en wifi maken de wachttijd wel dragelijker, aldus de respondenten. Alom vinden bezoekers (87%) de ontvangst het belangrijkste visitekaartje van een bedrijf. Zakelijke bezoekers voelen zich het meest welkom als ze het gevoel hebben dat de receptie op de hoogte is van hun komst.

Kantoor van de toekomst

De Nationale Ontvangst Barometer staat dit jaar in het teken van het kantoor van de toekomst. Mede door corona is de overgang naar een nieuwe kantoorwereld in een stroomversnelling geraakt. Kantoren krijgen steeds meer de functie van ontmoetingsplek, nu thuiswerken gemeengoed is geworden. Een goede ontvangst is dan extra belangrijk op de momenten dat je wél op kantoor komt. In die dynamischer wordende omgeving maakt een proactieve gastheer- of vrouw die inschat wat je nodig hebt het verschil, aldus de barometer.

Onnodig lang wachten

Het onnodig lang wachten bij de receptie is volgens meer dan de helft van de ondervraagden niet goed geregeld. Desondanks hoeft de receptionist er niet voor te vrezen dat een robot het werk overneemt. Van de ondervraagden geeft 70% aan dat techniek die rol niet kan overnemen. Wel kan technologie bezoekers entertainen tijdens het wachten. Een robot kan bijvoorbeeld informatie over het bedrijf geven of de tevredenheid van medewerkers of bezoekers uitvragen en analyseren.

Excellent en duurzaam

Technologie wordt in de toekomst bij de ontvangst van bezoekers alleen maar belangrijker, meldt de barometer. Robots kunnen QR-codes en passen uit gaan geven. Automatisch aanmelden met een QR-code wordt gemeengoed. Zodra je de parkeergarage inrijdt opent de slagboom dan automatisch en wordt er een aankomstbericht naar een medewerker van het bedrijf gestuurd. Die kan vervolgens het bezoek opwachten in de hal. De barometer geeft medewerkers en facility management tal van antwoorden en inzichten over de veranderende kantooromgeving en de maakbaarheid van excellente en duurzame gastvrijheid als visitekaartje voor de organisatie.

Het boekje Nationale Ontvangst Barometer is hier gratis aan te vragen.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.