MarketResponse doet onderzoek voor ‘Op je gezondheid?’
De campagne ‘Op je gezondheid’ is op 3 juli 2023 van start gegaan, een initiatief van de Maag Lever Darm Stichting en KWF Kankerbestrijding in het kader van de Gezonde Generatie. De campagne wil Nederlanders bewuster maken van de gezondheidsrisico’s van alcohol. En specifieker: de campagne wijst op de vergrote kans op zeven soorten kanker door alcoholgebruik. De campagne kreeg bij de lancering direct veel aandacht van landelijke media.
Hoe denkt Nederland over alcohol?
Kennis delen en bewustwording creëren is geen overbodige luxe: slechts 27% van de Nederlanders associeert alcohol met iets ongezonds. MarketResponse deed voor deze campagne het onderzoek naar ‘Hoe denkt Nederland over alcohol?’. Daaruit komt naar voren dat er weinig kennis is over de schadelijkheid van alcohol. Zo vinden Nederlanders de volgende woorden het meeste passen bij alcohol: gezelligheid (54%), feestje (50%) en lekker (42%). Men denkt vooral dat veel drinken in één keer ongezond is. Elke dag een glas alcohol vindt 46% ongezond en 20% zelfs gezond.
Op de campagnesite van De Gezonde Generatie vind je alle ins & outs van de campagne en het onderzoek van MarketResponse.