MarketResponse en Zorgmarketingplatform bundelen krachten voor betere zorg
MarketResponse Nederland en het Zorgmarketingplatform slaan de handen ineen om zorgorganisaties te helpen hun data beter te benutten. Deze samenwerking werd bekrachtigd door MarketResponse COO Theo van der Steen en Joep van de Ven, directeur van het Zorgmarketingplatform. Het streeft ernaar om de zorgverlening te optimaliseren door datagedreven patiënt-, cliënt- en verwijzerstevredenheid.
Joep van de Ven, directeur van het Zorgmarketingplatform, benadrukt het belang van deze samenwerking: “Sinds corona zien we dat mensen steeds minder tijd voor ‘live bijeenkomsten’ hebben en zoeken naar aanvullende manieren om kennis en inzichten over zorgmarketing te verzamelen en te delen.”
Zorginstanties hebben nog een wereld te winnen
Jaarlijks organiseert MarketResponse de verkiezing van het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Daar worden opvallend weinig zorginstellingen voor genomineerd, terwijl deze instellingen wél veel tijd en geld spenderen om erachter te komen hoe tevreden hun klanten zijn.
Volgens principal consultant Wiebe de Ridder van MarketResponse kan dat met de behulp van deze nieuwe samenwerking veranderen: “We zien veel potentieel in datagedreven zorgmarktonderzoek, maar het wordt nog niet optimaal benut,” zegt De Ridder. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we zorgorganisaties concreter ondersteunen in het verbeteren van hun dienstverlening.”
Er is in de zorg nog een wereld te winnen, maar deze samenwerking is een stap in de goede richting. Met als uiteindelijke doel een sterk verbeterde patiënttevredenheid en blijer zorgpersoneel en daardoor ook betere zorg.