MarketResponse sleept twee prijzen in de wacht
Leusden, 13 december 2018 – Afgelopen week viel MarketResponse Marktvinders maar liefst twee keer in de prijzen. Een mooie erkenning voor de data scientists is de Nationale Sportinnovator Prijs voor een psychologische sporttest met realtime portal. Daarnaast werd in Londen de FIPP Insights Award toegekend voor de BSR™ Quality Planner.
FIPP Award voor BSR Quality Planner
Woensdag 12 december werden op een internationaal podium in Londen de FIPP UPM Insight Awards uitgereikt. Deze awards belonen de meest effectieve inzichtsprojecten voor mediabedrijven. De organisaties beloonde MarketResponse samen met Sanoma en Breda University of Applied Sciences in de categorie ‘Multi-platform inzicht’ voor de BSR™ Quality Planner.
Eerste segmentatiemodel in Augmented Reality ter wereld
De BSR Quality Planner is een kwalitatieve tool op het gebied van mediaplanning. De tool geeft inzicht in de uitstraling en betekenis van merken, zowel productmerken als mediamerken. Met behulp van de BSR Quality Planner kunnen betere en slimmere matches tussen product- en mediamerken gemaakt worden. De toepassing is – in samenwerking met Breda University of Applied Sciences – beschikbaar gemaakt in ‘Augmented Reality’ (AR) als hologram. Het is daarmee het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld.
Jurycommentaar: “this was a very interesting, very innovative piece of work. It works both for the editorial teams to base their work on as well as working to sell the magazines.”
Nationale Sportinnovator Prijs
Een week eerder viel MarketResponse ook al in de prijzen. Samen met Xoet ontvingen zij de Nationale Sportinnovator Prijs voor de XOET-scan, een psychologische sporttest waarmee trainers sporters kunnen stimuleren om meer zelfregulerend te zijn. De Nationale Sportinnovator Prijs richt zich op innovatieve ideeën in de sport. Thema van dit jaar is ‘Mind Your Fitness’.
De winnende innovaties blinken volgens de organisatie uit in hun grote impact voor de sport. “Met deze innovaties kunnen we sporters optimaal ondersteunen,” aldus juryvoorzitter Martin Olde Weghuis.
Toepassing nieuwste technieken
Jorgen Botermans, algemeen directeur van MarketResponse: “Wij zijn enorm trots op beide prijzen. Beide projecten zijn prachtige, innovatieve voorbeelden van toepassing van de nieuwste data-analysetechnieken, insights en softwareoplossingen om organisaties en mensen verder te helpen ontwikkelen. En dat is waar we ons met MarketResponse dag in dag uit voor hardmaken.”