MarketResponse treedt toe tot Esri Partner Network
CEO Jorgen Botermans van marktonderzoekbureau MarketResponse heeft tijdens de Esri GIS Conferentie dit jaar de partnerbokaal ontvangen uit handen van Esri-directeur Jurgen ten Siethof. Hiermee zijn ze officieel lid geworden van het Esri Partner Network.
De mens achter de data
MarketResponse helpt publieke en commerciële organisaties hun producten en dienstverlening aan burgers en klanten te verbeteren. Hiervoor laten zij de mens achter de data zien. Ze onderzoeken opinies, leggen drijfveren bloot en maken gedrag voorspelbaar. MarketResponse koppelt de eigen psychografische, socio-demografische en leefstijldata aan open data en de data van klanten op basis van haar eigen datamodel voor heel Nederland. Hierdoor worden er nieuwe kansen inzichtelijk die klanten kunnen gebruiken als voorspeller (predicitive modeling). Voor het koppelen en het inzichtelijk maken van deze data gebruikt MarketResponse de GIS-technologie van Esri.
Data als motor
Zonder data geen informatie en daarmee ook geen analyses op die informatie. Met MarketResponse breidt het partner ecosysteem van Esri Nederland zich uit met een hele interessante datapartner. Jort Engels, partnermanager bij Esri Nederland, legt uit: “Al langere tijd is er contact tussen MarketResponse en Esri Nederland. Marketresponse en 4orange zijn enige tijd geleden samengegaan en met 4orange hebben we al enkele jaren een goede samenwerking. De demografische segmentatiedata (Personicx) van 4orange is direct beschikbaar binnen ArcGIS. Marketresponse levert leefstijlsegmentatie-data en gebruikt inmiddels een partneroplossing op basis van ArcGIS Online om haar klanten te voorzien van deze data”.
“Door het samengaan van Marketresponse en 4orange biedt de partneroplossing “Klant segmentatie portaal” zowel demografische als psychografische data. Voor Esri geeft deze samenwerking en de data in deze partneroplossing, goed weer wat partneren betekent: de juiste informatie bieden via innovatieve tooling. Daarmee kunnen we samen, MarketResponse en Esri, verder komen dan ieder afzonderlijk”.
Jorgen Botermans CEO van Marketresponse licht toe: “De samenwerking met Esri biedt ons de mogelijkheid om gebruik te maken van ‘state of the art’ software zodat we ons bij de analyses kunnen focussen op de klantvraag. Daarnaast kunnen we zo meeliften op de mooie innovaties die Esri steeds doorvoert.” Hiermee hebben we zowel innovatieve datamodellen en tooling tot onze beschikking.