Inzichten om de consument te helpen bij het maken van duurzame keuzes
Meer dan de helft van de consumenten maakt zich ernstige zorgen over klimaatverandering en pleit voor drastische maatregelen, zelfs als dat betekent dat producten die maatschappelijke schade veroorzaken verboden moeten worden. Tegelijkertijd nemen consumenten hun eigen verantwoordelijkheid voor een duurzamere wereld serieus. Ze letten steeds vaker op duurzaamheidsaspecten bij hun aankopen en verwachten volledige transparantie van merken over hun impact. Hoe kan jouw bedrijf consumenten helpen bij het maken van duurzame keuzes?
De Monitor Merk & Maatschappij onderzoekt sinds 2008 de relatie tussen duurzaamheid en het gedrag van consumenten. Het rapport voor 2023 biedt een actueel inzicht in de houding en het gedrag van klanten ten opzichte van merken en duurzaamheid. Hier zijn enkele manieren waarop je ervan kunt profiteren:
- Download onze gratis whitepaper: ontvang een beknopte samenvatting van het rapport door de gratis whitepaper hieronder te downloaden.
- Volledige rapportage beschikbaar: voor een diepgaander begrip van de bevindingen, bieden we de volledige algemene rapportage van de Monitor Merk & Maatschappij 2023 aan voor € 695,- excl. btw. Deze rapportage bevat gedetailleerde grafieken en de ranglijst van 60 merken. Neem contact op via e-mail of telefoon om deze te bestellen.
Download nu onze gratis whitepaper met beknopte rapportage van de Monitor Merk & Maatschappij 2023
"*" geeft vereiste velden aan
Extra opties voor jouw merk
Wil je specifieke vragen toevoegen voor jouw merk binnen het algemene onderzoek? Dat is mogelijk. Je merk wordt opgenomen in de lijst van 60 merken, we onderzoeken het belang van duurzaamheid bij aankopen binnen jouw sector, en je hebt de mogelijkheid om twee extra vragen toe te voegen voor jouw merk. Dit biedt een diepgaande analyse voor jouw merk en sector.
Diepgaande sectoranalyses
Het belang van maatschappelijke thema’s en duurzaamheid varieert sterk per sector. Daarom voeren we afzonderlijke diepgaande analyses uit in verschillende sectoren en productcategorieën. In deze multi-client-onderzoeken onderzoeken we onder andere hoe belangrijk consumenten maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid vinden in jouw sector en voor jouw merk. Dit omvat ook een benchmarking met je concurrenten.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden en kosten.