Data Science As A Service. Omdat je data niet wacht tot je tijd hebt
Steeds meer bedrijven zien de waarde van de data die ze hebben, maar vooral ook de waarde die je kunt toevoegen als je data ‘van buiten’ meeneemt in je modellen en berekeningen. Ze hebben alleen niet altijd de capaciteit in huis om alle kansen te grijpen die data-analyse biedt. Daarom ontwikkelden zusterbedrijven MarketResponse, 4orange en RealTime Lead Group Data Science As A Service.
Data Science As A Service is een dienst waarbij de dataspecialisten van MarketResponse, 4orange en RealTime Lead Group beschikbaar zijn voor tijdelijke, flexibele inzet op de projecten van onze klanten. Dat kan individueel of in teams, op locatie of remote. Zodat onze klanten altijd op afroep de beschikking hebben over hooggekwalificeerde dataspecialisten.
Facturatie gebeurt op basis van een retainer fee of een strippenkaart.
We nemen onze data mee
Onze specialisten nemen daarbij desgewenst ook hun eigen data mee. Zo beschikken zij bijvoorbeeld over unieke psychografische kenmerken (leefstijlen) en socio-demografische variabelen van heel Nederland. En over wereldwijde B2B-data. Door deze databases te combineren met klant- en transactiedata opent Data Science As A Service nieuwe perspectieven op het gebied van data-analyse.
Snel aan de slag
Een andere beperking die bedrijven soms ervaren bij data science, is de technische omgeving. Om snel aan de slag te kunnen, hebben onze dataspecialisten ook de beschikking over de eigen systemen, zodat projecten nooit vertraging oplopen vanwege technische beperkingen.
Willen wordt kunnen
Bedrijven die vooruit willen met data, kunnen nu dus direct aan de slag. Zonder eerst intern te hoeven bouwen aan teams en infrastructuur. Typische toepassingen van Data Science As A Service zijn bijvoorbeeld het drastisch verhogen van de online conversie, het identificeren van klantgroepen en hun specifieke gedrag als input voor communicatie, het optimaliseren van marketing automation of het verbeteren van customer journeys.