Nieuw onderzoek naar kwaliteit outsourcing klantcontact
Hoe bevalt de samenwerking bij het uitbesteden van klantcontact? Zijn de uitbesteders tevreden over de dienstverleners die het BtC-klantcontact voor hen verzorgen? Weten de dienstverleners wat hun opdrachtgevers van de samenwerking vinden?
Online vakmedium Klantcontact.nl start vandaag met de Klantcontact Partnership Studie (KPS), een onafhankelijk en periodiek perceptieonderzoek dat in nauwe samenwerking met MarketResponse is ontwikkeld. MarketResponse voert het onderzoek ook uit.
Handig bij de selectie
De organisaties die het inbound BtC-klantcontact uitbesteden krijgen dankzij de KPS inzicht in de kwaliteiten en prestaties van de facilitaire contactcenters waarmee zij samenwerken. Dat helpt bij de selectie van partners of om bijvoorbeeld workloads te verdelen over verschillende dienstverleners. De dienstverleners in klantcontact hebben met de KPS duidelijkheid over hun positionering in de markt en krijgen inzicht in verbetermogelijkheden.
Deelname is kosteloos
Zowel uitbesteders als contactcenters kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor de KPS op www.klantcontactpartnershipstudie.nl. Deelname aan het onderzoek is kosteloos en kan tot en met 31 mei 2021. In september komen de uitkomsten van de studie in een algemeen onderzoeksrapport beschikbaar voor de markt. Deelnemende dienstverleners en uitbesteders kunnen gedetailleerde rapporten over hun eigen samenwerkingsverbanden aanvragen.