Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Onze gezamenlijke reis naar klantgerichte innovatie

10-11-2023

Onze reis begon met een eenvoudige maar kritische vraag van Nestlé Professional: “Hoe kunnen we onze klantervaring verbeteren en onze klanten beter van dienst zijn?”

Om dit te bereiken, besloten we ons te richten op klantgericht innoveren. We voerden een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek uit onder het Nestlé Professional-klantenbestand, zoals chef-koks en food & beverage managers. We verzamelden gegevens via Whatsapp, omdat dit de meest effectieve methode bleek te zijn. Vervolgens werd de feedback geanalyseerd en brachten we de sterke punten en uitdagingen van de organisatie in kaart. Als onderdeel van het initiatief voor klantervaring zorgde Nestlé Professional ervoor dat respondenten persoonlijk werden benaderd door hun accountmanager, wanneer hun feedback aanleiding gaf om contact met hen op te nemen.  Het “sluiten van de lus” is cruciaal voor het benutten van de klantervaring en klantgericht innoveren.

Van inzicht naar actie: een collectieve inspanning

Ons werk ging echter verder dan alleen het leveren van online dashboards en rapporten. We wilden er zeker van zijn dat Nestlé Professional de resultaten echt begreep en, nog belangrijker, dat de teams werden aangemoedigd om actie te ondernemen op basis van deze inzichten. Om dit doel te bereiken, organiseerden we twee online workshops waar medewerkers de kans kregen om zich in de onderzoeksgegevens te verdiepen en de betekenis ervan te begrijpen. Het hoogtepunt van onze samenwerking waren de twee intensieve workshopdagen waarop multidisciplinaire teams aan de slag gingen met de klantinzichten. Gewapend met design thinking-methodologieën en een duidelijke focus op de klant creëerden ze vier concrete en haalbare verbeterideeën. Deze ideeën werden voorgelegd aan een panel van experts en de leiding, geïnspireerd door het concept van ‘Dragon’s Den‘.

“Deze dagen waren niet alleen inspirerend en effectief, maar verstevigde ook de band tussen medewerkers van alle afdelingen en resulteerde in meer klantgericht denken. We brachten verschillende disciplines samen om creatieve ideeën te genereren en concepten te ontwikkelen. We zijn nu druk bezig met de implementatie van de ideeën. We zien de eerste resultaten al!” – CX Manager Nestlé Professional Türkiye

Het potentieel van klantgerichte innovatie

Het hoogtepunt van onze reis was de onmiddellijke goedkeuring van alle vier de ideeën door de leidinggevenden. Ze erkenden het potentieel van deze innovaties, niet alleen om de klanttevredenheid te verhogen, maar ook om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Dit resulteerde in een positieve impuls voor verandering en groei.

Neem contact met ons op

Wil je meer weten over onze klantgerichte innovatie of heb je vragen over hoe we jouw bedrijf kunnen helpen groeien, bijvoorbeeld met onze Underlined-software? Aarzel niet en neem vandaag nog contact met ons op. Mail welkom@marketresponse.nl of bel tel:+31333303333.