Hoe krijg je weer regie over je reputatie?
Wat is je reputatie? Dat is wat er over je gezegd wordt als je zelf niet in de kamer bent. Je reputatie wordt bepaald door anderen. Betekent het dat je daar zelf geen invloed op hebt? Zeker niet. Werk maken van reputatiemanagement loont.
Reputatiemanagement gaat verder dan klantwaardering of klantimago. Het gaat om de beoordeling van je organisatie vanuit verschillende rollen. Bijvoorbeeld als werkgever, als klant, als aandeelhouder of als beleidsmaker vanuit de overheid. Reputatieonderzoek geeft input voor reputatiemanagement op verschillende niveaus.
Een goede reputatie werkt als een magneet
Waarom zou je werk maken van reputatiemanagement? Een goede reputatie is een strategische asset en werkt als een magneet voor gewenst gedrag bij je stakeholdergroepen. MarketResponse en Reputations ondersteunen organisaties bij het monitoren, analyseren en verbeteren van de reputatie.
Het doel van reputatiemanagement is om (weer) regie te krijgen over reputatie. In het whitepaper ‘Een goede reputatie is goud waard’ gaan we in op alle factoren die een reputatie vormgeven en hoe je die kunt beïnvloeden. Je leert meer over onder andere:
- het drivermodel van Fombrun – de 6 drivers die samen het Reputation Quotient vormen
- de hiërarchie van reputatiemanagement: welke prioriteiten zijn er om je reputatie te verbeteren?
- issuemanagement door scenario’s te creëren: zo kun je snel anticiperen op issues die impact hebben op je reputatie
- de 8 gouden regels voor reputatiemanagement
Download nu de gratis whitepaper ‘Een goede reputatie is goud waard’.
"*" geeft vereiste velden aan