Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Rituals is in 2022 opnieuw het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

20-05-2022

Rituals is in 2022 wederom uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Net als in 2021 behaalde Rituals de hoogste score in het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland. Op plaats 2 staat bol.com en op 3 de Efteling. Dit jaar is de branche ‘goede doelen’ voor het eerst een afzonderlijke categorie. CliniClowns werd hier winnaar met waarderingscijfer 8,14.  

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 doorlopend wordt uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Bij deze 15e editie in 2022 heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 313 bedrijven verzameld. Dit jaar werd Automotive als nieuwe branche toegevoegd, waarmee het totaal aantal branches op tien komt.

De branchewinnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022

Reactie van Rituals op de winst

De overall winnaar en de tien branchewinnaars werden vandaag bekendgemaakt bij MarketResponse in Utrecht. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman van Rituals is erg blij met de prolongatie van de titel. “Het is een groot compliment voor zowel ons merk als voor onze medewerkers. Klanttevredenheid staat bij Rituals ontzettend hoog in het vaandel. De consument staat altijd in het middelpunt als het gaat om het ontwikkelen van een winkelbeleving, zowel in de fysieke shops als online. Dat geldt ook in het contact met onze klantenservice en via onze social media.”

Klantvriendelijkheid onder druk?

Volgens Gerrit Piksen, Expert Customer Experience bij MarketResponse en projectmanager Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, heeft corona ook dit jaar nog effect op de scores. “Klantvriendelijkheid staat onder druk. Jarenlang zagen we de scores van alle branches met iedere volgende editie verder stijgen. Vorig jaar en dit jaar is die trend doorbroken. De scores zijn nog steeds goed, maar de echte hoogvliegers missen we een beetje. Klanten verwachten veel en daaraan voldoen levert een mooi rapportcijfer op, maar geen topscore. Des te knapper dat Rituals zijn koppositie heeft weten te prolongeren.”