Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Top of flop: V.I.Poo

19-05-2016

Laat ze een poepie ruiken of liever niet?

Gezellig langs bij vrienden, gewoon omdat het kan. Met een hapje, een drankje en een sterk verhaal. En dan voel je dat je ontzettend nodig naar de wc moet, niet voor een kleine, maar een grote boodschap. Volgens V.I.Poo voor veel mensen een nachtmerrie, maar zij hebben de oplossing gevonden. Een spray die een filterlaagje vormt op het water, zodat er geen vieze geurtjes te ruiken zijn.

Score van het concept: geurclaims zijn geloofwaardig

De commercial van V.I.Poo is regelmatig op tv te zien. Dit resulteert in een redelijk hoge bekendheid, maar liefst twee op de vijf mensen kennen het. Mannen hebben minder vaak dan vrouwen van V.I. Poo gehoord, slechts twintig procent van de mannen heeft wel eens iets over V.I.Poo gehoord.

Een geurvrij toiletbezoek, dat kan volgens veel respondenten met V.I.Poo, een grote meerderheid gelooft deze claim. Dat V.I.Poo een filter op het water vormt wordt door 44% geloofd en dat de nare luchtjes hieronder wegblijven door ongeveer één derde (eenzelfde groep gelooft hier juist niet in). Er is dus relatief weinig ongeloof over de claims van V.I.Poo.

Een geloofwaardig product dus. En meer dan een derde vindt het product ook relevant en uniek. Twee op de vijf respondenten willen V.I.Poo zelfs aanschaffen. Tot de prijs bekend wordt. Dan zou nog maar een minimale 6% het product aanschaffen.

Conclusie: een onbetaalbare topper

V.I.Poo lijkt met name vrouwen die iets meer gene lijken te ervaren rondom toiletbezoeken te interesseren. Vaker dan mannen willen zij V.I.Poo proberen. Maar er is wel een grote groep die zich zorgen maakt om het milieu. “Ik denk dat het niet milieuvriendelijk is.” Nederlanders worden steeds meer milieubewust, dus houd hier rekening mee.

Ons oordeel? Het product V.I.Poo is top, maar de aankoopintentie is echter bijzonder laag na het bekendmaken van de prijs. Het is zaak voor V.I.Poo om mensen kennis te laten maken met het product. Veel respondenten willen het namelijk best een keertje proberen en zijn erg benieuwd of het werkt. “Ik zou het graag een keer willen proberen, als het werkt, zou het super zijn”. Overtuig de Nederlander van de werking en V.I.Poo verovert de wc-wereld.

Over het onderzoek

Voor deze concepttest zijn in maart 2016 154 Nederlanders ondervraagd.