Verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf krijgt regionale variant in Noord-Nederland
Met de verkiezing van de Klantvriendelijkste Organisatie van Noord-Nederland op 30 januari 2020 krijgt de landelijke verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf een regionale variant. Deze nieuwe afgeleide van de landelijke competitie is een initiatief van MarketResponse en CRISP Klantgeluk.
De jaarlijkse landelijke verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf vindt al twaalf jaar plaats op basis van continu klantonderzoek van MarketResponse. Dit jaar ging De Efteling met de eer strijken, nadat Coolblue zowel in 2017 als in 2018 de titel greep. Deelname aan de verkiezing van de klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland staat niet alleen open voor het bedrijfsleven, maar ook voor instituten uit sectoren als overheid, zorg en onderwijs.
Aantrekkelijker voor klanten en medewerkers
De organisatoren van de noordelijke verkiezing verwachten dat klantgerichte organisaties zich met deze competitie nog meer bewust worden van het belang van klantvriendelijkheid en het uitdragen daarvan. Een goede positie in de verkiezing maakt organisaties aantrekkelijker voor klanten en als werkgever. Bovendien is het een stimulans en visitekaartje voor de regionale economie van Noord-Nederland.
Zeven gouden regels van klantvriendelijkheid
Organisaties kunnen zich vanaf nu aanmelden voor de verkiezing via www.kvonn.nl. MarketResponse doet onderzoek onder de klanten van de deelnemers aan de hand van de landelijke zeven gouden regels van klantvriendelijkheid en bepaalt op basis van de uitkomsten wie de klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland is.
Waardevolle informatie voor verbetering
Algemeen directeur Jorgen Botermans van MarketResponse benadrukt het belang van de data die het klantonderzoek oplevert. “De deelnemers ontvangen een gevalideerd rapport. Daarmee hebben ze meteen een benchmark te pakken die hun prestaties vergelijkt met zowel de organisaties in de regio Noord-Nederland als met de ruim 250 deelnemers aan de landelijke verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf. Dat is uiterst waardevolle informatie aan de hand waarvan organisaties zich nog verder kunnen verbeteren”, aldus Botermans.