Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Wat ga jij doen als het weer kan?

23-09-2021

Vanaf zaterdag 25 september neemt Nederland de volgende grote stap in het opheffen van diverse coronamaatregelen. Zo hoeven we vanaf dan geen afstand meer te houden en mogen we ook weer meer bezoek ontvangen. Maar ook andere activiteiten kunnen weer doorgaan. MarketResponse onderzocht voor het platform Leefstijlvinder.nl naar welke leisure-activiteiten Nederlanders het meeste uitkijken wanneer de maatregelen dat weer toelaten. En hoe kijken verschillende groepen naar testen voor toegang in hun vrije tijd? Leefstijlvinder.nl biedt inzichten in de vakantie- en vrijetijdsvoorkeuren van verschillende doelgroepen en leefstijlen. Dit geeft ondernemers in de leisure-industrie handvatten voor het meer doelgroepgericht en datagedreven ondernemen.

Niet iedere leefstijl zal 25 september gelijk zijn of haar agenda volplannen met uitjes, maar er zijn duidelijke verschillen tussen de verschillende doelgroepen. En gelukkig kan er sinds het begin van de zomer al weer het een en ander. Het is voor ondernemers in de vrijetijdssector de moeite waard om goed te kijken naar de resultaten in de Leefstijlvinder, om hun acties richting bepaalde doelgroepen te plannen en te timen. Ook is het slim om te kijken naar de bereidheid om te testen voor toegang.

Vooral de Avontuurzoekers, Plezierzoekers en Stijlzoekers staan te popelen om weer op pad te gaan. De Avontuurzoekers zijn avontuurlijke en creatieve recreanten en doen normaal gesproken lekker hun eigen ding. Ze zijn voor veel in, zolang het een nieuwe ervaring is of bijdraagt aan hun zelfontwikkeling. Geen wonder dus dat ze weer op pad willen. Ze kijken vooral weer uit naar festivals en restaurantbezoekjes.

Voor de Plezierzoekers is gekke dingen doen en vermaakt worden dé manier van recreëren. Van attractiepark tot festival, zolang ze maar plezier hebben. Feesten of de hort op met een groep vrienden, daar maak je ze gelukkig mee. Deze groep is tijdens de coronacrisis zeer beperkt geweest in het ondernemen van hun favoriete activiteiten. Ze kijken vooral uit naar horecabezoek en festivals.

De Stijlzoekers hebben het motto: ‘Work hard, play hard’. Wellnesscenters, een sportwedstrijd bezoeken of slapen in een mooi hotel: dat is de wereld van deze groep. Zij hadden deze zomer alweer de mogelijkheid om op pad te gaan, maar zijn ook dit najaar een interessante doelgroep om weer te benaderen. Ze kijken vooral weer uit naar het bezoeken van concerten en sportwedstrijden.

Maar de verschillende leefstijlen staan wel verschillend tegenover het testen voor toegang. De Avontuurzoekers en De Plezierzoekers hebben hier gemiddeld genomen vaker hun twijfels over.

De Stijlzoekers hebben minder twijfels en hebben er in het merendeel van de gevallen geen problemen mee. Belangrijk om mee te nemen in je afwegingen als je iets voor deze doelgroepen wilt organiseren. In het platform leefstijlvinder.nl is nog veel meer informatie te vinden over de verschillende doelgroepen.

Over leefstijlvinder.nl          

Met het gezin naar het pretpark, kamperen in een klein tentje of alleen naar het museum? In samenwerking met acht provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leefstijlen gevonden. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, we weten ook waar in Nederland zij wonen. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Dat zijn de vragen waar de Leefstijlvinder™ antwoord op geeft. Zodat jij mensen een nog mooiere vakantie of dagje uit kan bezorgen. Op de website www.leefstijlvinder.nl staat nog veel meer informatie.