Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Onderzoeksbureau onderzoekt zichzelf en maakt een gedurfde keuze

21-01-2020

SAMR gaat verder als MarketResponse   

Onze nieuwe naam klinkt je waarschijnlijk al vertrouwd in de oren. Dat is niet zo vreemd, want het is de naam van een van de voorlopers van ons huidige bedrijf. Vijf jaar geleden fuseerden SmartAgent en het toenmalige MarketResponse. We kozen er destijds voor om het nieuwe bedrijf ook een nieuwe naam te geven: SAMR.

Transitie naar multidisciplinair bureau

In die vijf jaar zijn we getransformeerd van een klassiek marktonderzoeksbureau naar een zich steeds vernieuwend, creatief multidisciplinair bureau. We zijn specialist in data science, human insights en fact-based consultancy. We zijn er erg trots op dat onze loyale opdrachtgevers onze onderscheidende missie, visie en aanpak herkennen en waarderen. Dat weten we omdat we onder het motto practice what you preach ook onderzoek naar onszelf doen.

Een vertrouwde naam, een vernieuwende aanpak

Wat uit ons zelfonderzoek ook blijkt, is dat de naam SAMR onvoldoende blijft hangen. Mensen vinden de afkorting moeilijk te onthouden en leggen niet altijd de link met onze activiteiten. De naam MarketResponse blijkt daarentegen wel vertrouwd en bekend te zijn. Je kent ons als een adviseur die helpt om fact-based scherpe en gedurfde keuzes te maken. Dat passen we nu dus ook welbewust op onszelf toe.

MarketResponse International Group

Daarnaast sluit de naamswijziging aan bij de strategie van de MarketResponse International Group, ons moederbedrijf. De grootste werkmaatschappij heet voortaan dus ook weer MarketResponse, andere dochters zoals consumentenpanel SamSam, RealTime Lead Group (participatie) en toekomstige participaties zullen in hun identiteit ook uitdragen dat zij tot de MarketResponse International Group behoren.