Skip to content
Marketresponse logo
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze mensen
    • UmbrellaBrand
      Group
    • Werken bij
  • Voor wie
  • Diensten & producten
    • Data science
    • Human insights
    • Fact-based consultancy
    • Xceptionals-programma
    • BSR Leefstijlen
    • Tools en quick services
    • Downloads
  • Actueel
    • Artikelen
    • Cases
    • Nieuws
  • Contact
  • Wonder

Denken als een ontwerper, de hands on edition

maart '19  |   

Design thinking is hot. Niet alleen onder marketeers, maar ook ontwikkelaars, onderzoekers en managers maken er gretig gebruik van. Groot voordeel is dat je het denken van mensen als uitgangspunt neemt bij het ontwikkelen van producten, diensten, processen, workflows en niet de door henzelf uitgesproken wensen. Mensen wéten namelijk niet wat ze willen. Effectieve inzet van design thinking vereist dus veel liefde voor het observeren van menselijk gedrag en kennis over hun diepste verlangens en behoeften. Business consultant Ruben van Hoof raakte gefascineerd door het fenomeen en bedacht een manier om het te leren: te denken als een goede ontwerper.

Zoals vaker met innovatieve ideeën kent ook design thinking verschillende godfathers en -mothers, maar waar hebben we het eigenlijk over? Wat kun je er precies mee? Op welke vraag is design thinking het antwoord? Ruben van Hoof, consultant bij ‘marktvinder’ MarketResponse, ontwikkelde een compacte workshop voor marketingprofessionals waarbij deelnemers in één dag worden bijgespijkerd, maar waar de hype even wordt geparkeerd. Verschillende wetenschappelijke modellen en theorieën vanuit de psychologie, design- en gedragswetenschappen komen aan bod. Doel van de workshop: het eigen maken van de theorie, tools en praktische toepassingen die waarde toevoegen aan de werkprocessen waar je als professional mee te maken hebt. De hands on-edition, zo belooft Van Hoof: “design thinking biedt een andere kijk op de wereld en jezelf. Dát is fascinerend.”

Klik hier voor het volledige interview.

Workshop

Op 10 april geeft Ruben, samen met collega Floriska van Hoogendoorn, voor het NIMA de workshop ‘design thinking, de hands on edition’. Wil jij concreet aan de slag met design thinking? Dan is de workshop van het NIMA echt iets voor jou. Meld je hier aan.

Wil je graag eens persoonlijk van gedachten wisselen?

[av_button label=’Neem contact op met
Ruben van Hoof’ link=’manually,mailto:ruben.vanhoof@MarketResponse.nl’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’left’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • Diensten & producten
  • BSR-Leefstijlen
  • Xceptionals-programma
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Top of flop?
  • Werken bij
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2021 MarketResponse