Skip to content
Marketresponse logo
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze mensen
    • UmbrellaBrand
      Group
    • Werken bij
  • Voor wie
  • Diensten & producten
    • Data science
    • Human insights
    • Fact-based consultancy
    • Xceptionals-programma
    • BSR Leefstijlen
    • Tools en quick services
    • Downloads
  • Actueel
    • Artikelen
    • Cases
    • Nieuws
  • Contact
  • Wonder

Genomineerden Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2018

maart '18  |   

Dertig bedrijven zijn dit jaar in de running voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, de publieksprijs van de CustomerFirst Awards. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de feestelijke gala-avond op donderdag 19 april, in het Beatrix Theater in Utrecht.

Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen te stemmen. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van MarketResponse. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald.

In alfabetische volgorde ziet de lijst met genomineerden er als volgt uit:

  • 123inkt.nl
  • Albert Heijn
  • ANWB
  • Bijenkorf
  • bol.com
  • Bonprix
  • Bruna
  • Centraal Beheer
  • Coolblue
  • DA drogist
  • Deen
  • Diergaarde Blijdorp
  • Efteling
  • EMTÉ Supermarkten
  • Esprit
  • Etos
  • Gall & Gall
  • Greetz
  • Hornbach
  • ICI Paris XL

  • Jan Linders
  • KLM
  • Miss Etam
  • Pearle
  • Plus
  • Rituals
  • Univé
  • Van der Valk
  • wehkamp.nl
  • Zilveren Kruis

Opvallend

  • Bijenkorf stond vorig jaar op nr. 43.
  • Wehkamp.nl komt van nr. 51.
  • Zilveren Kruis Achmea stond vorige keer op nr. 78.
  • Van de top-10 van afgelopen editie terug te vinden: Coolblue (vorig jaar nr. 1), Efteling (vorig jaar nr. 9), EMTÉ (vorig jaar nr. 10), Greetz (vorig jaar nr. 2), Miss Etam (vorig jaar nr. 7), Pearle (vorig jaar nr. 4), Van der Valk (vorig jaar nr. 5).

CustomerFirst Gala

De winnaar wordt donderdag 19 april in het Beatrix Theater in Utrecht bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards 2018. De initiatiefnemers – MarketResponse, Stichting NCCA en CustomerFirst – vergroten met de jaarlijkse uitreiking van publieksprijzen, vakprijzen in diverse categorieën en een MVO-prijs (Plantronics Team Trophy) de bewustwording rond klantgerichtheid.

Bekijk hier wie de genomineerden zijn voor de CustomerFirst Vakprijzen 2018.

Gerrit Piksen 500x500

Gerrit Piksen

Teammanager | Expert customer insights
  06 46 08 73 54
  Meer weten? Stuur me een mail
Gerrit Piksen 500x500

Gerrit Piksen

Teammanager | Expert customer insights
  06 46 08 73 54
  Meer weten? Stuur me een mail
Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • Diensten & producten
  • BSR-Leefstijlen
  • Xceptionals-programma
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Top of flop?
  • Werken bij
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2021 MarketResponse