Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

MarketResponse start big data label

01-02-2016

MarketResponse Data Creatives richt zich op combineren  meerdere databronnen

Leusden, 1 februari 2016 – Marktvindersbureau MarketResponse start vandaag met MarketResponse Data Creatives. Het nieuwe label richt zich specifiek op het slim combineren van verschillende databronnen om bedrijven beslis- en stuurinformatie aan te reiken.

Een groot deel van het leven speelt zich online af en de customer journey van klanten wordt steeds complexer. Dat produceert dagelijks een enorme hoeveelheid data. Daardoor verschuift de behoefte aan informatie naar behoefte aan inzicht. Inzicht in data. MarketResponse Data Creatives richt zich volledig op deze vraag.

Pascal van Hattum, directeur van MarketResponse Data Creatives: ‘Big data is voor bedrijven nog steeds een vage term. Een hype. Het is onbekend en dat maakt het spannend. Maar dat is het niet als je weet wat je moet doen en waar je moet zoeken. Ons doel is om bij te dragen aan een beter resultaat voor onze opdrachtgevers door interne en externe bronnen slim te combineren. We identificeren kansen voor groei en omzet in de data.”

Creatief met data

MarketResponse Data Creatives gaat verder dan de analyse van klantdata. Datafusie, communicatiemodellen, voorspelmodellen, stuurinformatie, beslismodellen, campagnemanagement en datamanagement, het hele pakket komt aan de orde. De resultaten worden overzichtelijk gepresenteerd via onder andere dashboards. Klanten kunnen ook zelf analyses maken via gebruiksvriendelijke tools.

Van Hattum: “Veel bedrijven denken bij big data nog aan de analyse van klantdata. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Er zijn zo veel (open) databronnen, online data, medewerkerdata, noem maar op. Juist het koppelen van verschillende bronnen maakt nieuwe kansen zichtbaar. Je moet creatief zijn met data om kansen te ontdekken en voorspellingen te maken. Daarvoor hoef je niet eens zelf over enorme hoeveelheden data te beschikken.”

SmartGIS, de database van MarketResponse Data Creatives

MarketResponse Data Creatives heeft zelf sinds 2006 een grote database opgebouwd, SmartGIS. SmartGIS bevat de BSR-leefstijlprofielen van alle 7,5 miljoen Nederlandse huishoudens. Daardoor is het tot op brievenbusniveau te voorspellen wat de leefstijl is. Dit biedt de mogelijkheid om data met gedragspsychologie combineren. Pascal: “Door de database van SmartGIS te koppelen aan je klantenbestand, weet je precies wie jouw klanten zijn. Dat kun vertalen in bruikbare instrumenten om een hogere conversie te behalen. Bijvoorbeeld een communicatie toolkit of specifieke aanbiedingen per klant.”

Onder de vlag van MarketResponse is al veel ervaring opgedaan. Onder andere voor Bruna, de KNLTB, Landal, de judobond, Belvilla, de Consumentenbond en vele anderen.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.