Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

MVO Stakeholderconsultatie

17-05-2017

Duurzaamheid is niet één of andere hype die wel weer overwaait. Het is een maatschappelijke trend. Maatschappelijk verantwoord ondernemen doe je dan ook niet omdat het hoort. Of omdat het loont. Dat doe je voor een betere bedrijfsvoering én voor de omgeving.

Consumenten verwachten dat ook jouw organisatie maatschappelijke verantwoording neemt. Doe je dat niet, heeft dat een nadelig effect op je reputatie. In het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland blijkt dat organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen,  beter scoren op klantvriendelijkheid. Niet voor niets is de 7e Gouden Regel voor klantvriendelijkheid: heb oog voor mens en maatschappij. Bekende MVO-georiënteerde organisaties als ASN Bank en Greenchoice scoren hoog op deze regel. Maar ook Efteling wordt hier goed op beoordeeld.

Het is duidelijk, zonder oprechte belofte op het gebied van mens en maatschappij, heeft je organisatie geen toekomst. Producten en diensten moeten van maatschappelijk nut zijn, een positieve bijdrage leveren of impact hebben. Zo niet dan ben je als organisatie niet alleen minder aantrekkelijk voor voor (potentiële) klanten, maar ook voor beleggers, investeerders en medewerkers. Kortom, je bent niet ‘future-proof’.

Maar wat verwachten jouw stakeholders op MVO-gebied? Zien en waarderen ze jouw inspanningen? Hoe richt je jouw MVO-beleid in? MarketResponse geeft antwoord op die vragen.

Stakeholder Engagement Survey

De Stakeholder Engagement Survey van MarketResponse en b-open geeft invulling aan stakeholderconsultatie, zoals in de GRI richtlijnen (G4) wordt verlangd. En het legt kansen bloot die anders onontdekt zouden blijven. Hoe zien stakeholdergroepen jouw MVO-beleid? Geloven ze het? Vinden ze het wel efficiënt? Doelgericht? Terecht?

MVO leefstijlkaart

MarketResponse heeft duurzaamheid letterlijk op de kaart gezet. Op basis van het BSR-model hebben wij samen met Heartbeat Strategy vijf typen duurzaamheidsconsumenten getraceerd. Die vijf zijn door vertaald naar de hele Nederlandse bevolking. Dat levert een MVO kaart van Nederland op. Met die kaart weet jij jouw doelgroep te identificeren en te bereiken.

 

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.