Skip to content
Logo MarketResponse
MarketResponse
Data – Insights – Consultancy
  • voor wie
  • over ons
    • over ons
    • onze mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • werken bij
  • contact
  • Expertises
    • Customer Experience (CX)
    • Employee Experience (EX)
    • Branding, positionering en communicatie
    • Strategie, design & innovatie
    • BSR Leefstijlsegmentatie
    • Data science
    • Downloads
  • Xceptionals
  • Actueel
    • Nieuws
    • Artikelen
    • Cases
  • Voor wie
  • Over ons
    • De mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • Werken bij
  • Contact
  • Wonder
oktober '21

UmbrellaBrand Group neemt onderzoekssoftware-ontwikkelaar CMNTY over

Met de overname van techbedrijf CMNTY betreedt de UmbrellaBrand Group in Utrecht de Amerikaanse markt. CMNTY in New York is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek. UmbrellaBrand Group is het moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange.

CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven opgericht en realiseert inmiddels de helft van zijn omzet in de Verenigde Staten. De overname geeft niet alleen gestalte aan de internationale ambities van UmbrellaBrand Group, maar ook aan de wens om een softwarehouse voor marktoplossingen op te zetten, aldus CEO Jorgen Botermans. “We spelen hiermee in op de groeiende behoefte van bedrijven om in-house onderzoek te kunnen doen met gebruiksvriendelijke tooling. Daarnaast biedt het CMNTY-platform oplossingen voor professionele onderzoeksbureaus”, aldus Botermans.

Compleet portfolio van marketingoplossingen

Doel is om binnen de UmbrellaBrand Group, naast de beschikbare data-oplossingen en high-end marktonderzoek, een softwarehuis op te bouwen met een compleet portfolio van digitale marketingoplossingen. “Succesvolle producten zoals Direct Feedback (experience management software), kwantitatief datacollectie software SmartAllies en Ennis en het Customer Data Platform Connect gaan ook deel uitmaken van dit geïntegreerde aanbod”, zegt Botermans.

Techbedrijf én onderzoeksexpertise

Oprichter Maxim Schram blijft aan als CEO van CMNTY en gaat mede leidinggeven aan de ontwikkeling van het softwarehuis. “We hebben een sterke en leidende positie opgebouwd in online kwalitatief onderzoek. Dankzij deze overname kunnen we sneller innoveren en voor de markt uit blijven lopen. Voor ons is dit een hele logische stap, wij zijn primair een techbedrijf dat software ontwikkelt voor marktonderzoekers. Doordat we nu onderdeel zijn van de UmbrellaBrand Group krijgen we direct toegang tot diepe en brede expertise op het gebied van kwalitatief onderzoek en insights. Zo kunnen we onze oplossingen nog beter aan laten sluiten bij de behoeften van onze klanten”, aldus Schram.

Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • BSR leefstijlsegmentatie
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Werken bij
  • Downloads
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2022 MarketResponse