Skip to content
Logo MarketResponse
MarketResponse
Data – Insights – Consultancy
  • voor wie
  • over ons
    • over ons
    • onze mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • werken bij
  • contact
  • Expertises
    • Customer Experience (CX)
    • Employee Experience (EX)
    • Branding, positionering en communicatie
    • Strategie, design & innovatie
    • BSR Leefstijlsegmentatie
    • Data science
    • Downloads
  • Xceptionals
  • Actueel
    • Nieuws
    • Artikelen
    • Cases
  • Voor wie
  • Over ons
    • De mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • Werken bij
  • Contact
  • Wonder

Ruim helft Nederlanders mist V&D niet

Toch ruimte voor nieuwe online V&D

10 juni, 2016 – Ruim 50% van de Nederlanders mist V&D niet. Het merk is al een tijdje uit het straatbeeld verdwenen. Onlangs kwam het nieuws naar buiten dat drie investeerders het merk V&D hebben gekocht en als online merk wil voorzetten. Naar aanleiding van dit nieuws heeft customer science company MarketResponse een flitspeiling uitgevoerd.

Slechts drie op de tien Nederlanders mist V&D. Bijna 20% staat neutraal tegenover het gemis van V&D, maar ruim de helft van de Nederlanders geeft aan V&D niet te missen. Ruim 20% van de ondervraagden geeft aan voorheen zowel online als offline klant te zijn geweest bij V&D. Onder deze oud-klanten is het beeld anders. 60% van deze groep mist V&D.

Nieuw concept heeft kans van slagen

Bijna één op de vier Nederlanders vindt het een goed idee dat de drie investeerders V&D online voortzetten. Onder klanten is dit zelfs 64%. Slechts 13% ziet geen heil in een online V&D. Opvallend is dat vooral ouderen (50+) het idee zien zitten (ongeveer 45%).

Ook al ziet niet iedereen de nieuwe V&D zitten, toch denkt de helft dat het concept kans van slagen heeft. Onder oud online en offline-kopers is dit zelfs driekwart. Het is dan ook niet opvallend dat oud-klanten veel meer geneigd zijn te gaan kopen bijeen nieuw te ontwikkelen online V&D. 74% van de oud-klanten verwacht producten te gaan kopen, tegenover 32% bij de gemiddelde. Opvallend is wel dat juist de voormalige offline V&D-klanten veel minder geneigd zijn te gaan kopen (27%), deze kwamen alleen in de winkel en zijn dus niet snel over te halen naar online.

Kleding is favoriet bij V&D

Nederlanders willen vooral kleding kopen bij V&D. Gevolgd door ondergoed en tassen. De top-10 producten die werden genoemd is als volgt:

  • Kleding
  • Ondergoed
  • Tassen
  • Huishoudelijke artikelen
  • Sokken
  • Handdoeken
  • Beddengoed
  • Boeken
  • Lingerie
  • Make Up

Deze online flitspeiling is uitgevoerd door MarketResponse op 9 en 10 juni 2016 onder een groep van 543 representatieve Nederlanders.

Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • BSR leefstijlsegmentatie
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Werken bij
  • Downloads
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2022 MarketResponse