Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Top of flop: wie wil de Netflix prepaidkaart?

12-08-2015

Voor wie is ‘ie bedoeld?

Primera komt met iets nieuws; een prepaidkaart van 15, 25 of 50 euro voor Netflix. Je hebt geen creditcard nodig, zit je niet aan een abonnement vast en je kunt het ook cadeau doen aan iemand. Klinkt leuk, maar is het ook wat? We vroegen het aan ons panel.

Ken ik niet, hoef ik niet

Primera heeft het nieuws over de Netflix prepaidkaart nog niet bepaald van de daken geschreeuwd. Slechts 7 procent van de ondervraagden is bekend met deze prepaidkaart. En dat terwijl Netflix zelf bij negen op de tien wel bekend is.
Maar weinig mensen vinden de kaart aansprekend. De belangrijkste reden voor deze desinteresse is dat men geen behoefte heeft aan Netflix in het algemeen. De kaart verandert daar niets aan. Ook vinden veel mensen dat ze al voldoende alternatieven hebben of juist nooit films of series kijken.

Het idee dat je geen creditcard nodig hebt, spreekt een groot deel van de ondervraagden wel aan. Maar dan nog vindt 42 procent een gewoon Netflix-abonnement handiger dan een prepaidkaart. De huidige gebruikers, voor wie de kaart geen toegevoegde waarde heeft, zouden het wel vaker als cadeau aan iemand anders geven.

Aan de uitvoering lijkt het dan ook niet te liggen. Men verwacht dat het inderdaad handig in aanschaf en gebruik zal zijn. Ook de prijs doet niets af aan de intentie om het aan te schaffen. De circa tien procent die het wel zou kopen, zou dit vooral doen om het eens te proberen, maar echt overtuigd zijn ze nog niet.

Conclusie: flop

Voor wie is-ie nu bedoeld? De prepaidkaart weet geen nieuwe klanten voor Netflix aan te spreken. Voor Huidige Netflix-klanten biedt het geen toegevoegde waarde, maar hier ligt nog wel een kans voor Primera. Zij kunnen namelijk als ambassadeurs de kaart cadeau doen. Wellicht met een leuke ‘beloning’ hiervoor?

grafiek v2

(Groen is man, rood is vrouw)

Over het onderzoek:
Voor deze concepttest zijn in mei/juni 2015, 103 consumenten in Nederland online ondervraagd.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.