Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Waarom scoort een commercial wel (of juist niet)?

21-11-2019

Hoe komt het dat een commercial de juiste snaar weet te raken? Wat werkt wel en wat niet in advertenties? Hoe werkt het brein bij reclame? Het antwoord op deze vragen vind je in een whitepaper van MarketResponse, Ster en Bloakes.

Waardering of effect?

Voor een adverteerder is het een prettige verrassing als zijn reclame in februari een Gouden Loeki krijgt voor de mooiste, grappigste of meest tranentrekkende commercial. Mooi die waardering. Leuk voor het reclamebureau. Maar wat heb je aan die erkenning als jouw boodschap niet overkomt en je reclame niet de gewenste actie oplevert?

Hoe bereik je het gewenste effect?

De tijd dat we op ons gevoel reclame maakten, ligt ver achter ons. Het ontwikkelen van een commercial is daarvoor te kostbaar. Daarom wil je weten wat je moet doen of laten om met je commercial het juiste effect te bereiken bij jouw doelgroep. Dus moet je begrijpen hoe mensen omgaan met reclame. Hoe werkt hun brein? Wat trekt hun aandacht? Staan zij open voor een boodschap? En heeft die boodschap ook invloed op hun gedrag?

Marketing en reclame kan niet zonder wetenschappelijk inzicht

Hoe het brein reageert op reclame weten wij dankzij de wetenschap. Dat betekent dat het vakgebied marketing niet zonder kennis kan uit de psychologie en neurowetenschap. En dat marketeers hun aanpak, methodiek en campagnes moeten onderbouwen. In de whitepaper krijg je antwoord op drie hoofdvragen:

  1. Hoe werkt het brein bij reclame?
  2. Waarom is (pre)testen van reclame belangrijk?
  3. Welke inzichten geven impliciete methoden?

Whitepaper Inzicht in hoe het brein werkt bij reclame

De whitepaper ‘Inzicht in hoe het brein werkt bij reclame’ is een gezamenlijk product van MarketResponse, Ster en Bloakes: drie partijen die elkaar al jaren versterken op het gebied van reclame, marketing en marktonderzoek.

  • Ster verzorgt de tv-, radio- en online reclame bij de publieke omroep.
  • MarketResponse doet marktonderzoek naar wat klanten en burgers beweegt.
  • Bloakes doet marketingonderzoek vanuit de psychologie en neurowetenschap.

Ook interessant

Ben jij geïnteresseerd in de effectiviteit van reclame en commercials? Lees dan ook wat het innovatieve onderzoeksinstrument AdMeasure betekent voor de trefzekerheid van commercials en hoe MarketResponse met de methodiek Add+Impact test of een boodschap overkomt op de doelgroep en tot de gewenste actie leidt.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.