
Employee Experience (EX)
Hoe zorg je ervoor dat medewerkers uitgroeien tot bevlogen ambassadeurs van je organisatie?
Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van een organisatie. Dat belang neemt in de toekomst fors toe. ‘Medewerkers zijn het merk’, zou je zelfs kunnen stellen. Bevlogen medewerkers hebben grote invloed op de motivatie van hun collega’s en op de loyaliteit van je klanten. En daarmee op het behalen van de doelstellingen van een organisatie. Onderzoek daarom continu wat cruciaal is voor hun dagelijkse werkplezier/werkgeluk en wat ervoor zorgt dat medewerkers zich gewaardeerd en betrokken voelen bij hun organisatie.
MarketResponse heeft veel ervaring op het gebied van Employee Experience (EX) en is gespecialiseerd in het combineren van onderzoeksresultaten op ‘maat’ met bestaande data. Je krijgt daardoor de beschikking over direct toepasbare stuurinformatie om je medewerkers te motiveren, te laten groeien en aan je te binden.

Wie wil dat de klant koning is, zet de medewerker centraal
In deze download laten wij je zien hoe MarketResponse kan helpen om ook in jouw organisatie de directe koppeling tussen EX en CX te leggen.
Oplossingen voor Employee Experience (EX)
Medewerkersonderzoek
Klanttevredenheid begint en eindigt bij de medewerkersbetrokkenheid. Daarom is het van belang om te weten wat er leeft onder jouw medewerkers.
Sentimentpeiling (Pulse Survey)
Direct inzichtelijk maken hoe de medewerkers je organisatie ervaren met een snel onderzoek.
Onderzoek naar Employee Experience
Bij het onderzoek op het gebied van Employee Experience komen talloze aspecten aan bod. Want iedere medewerker heeft een persoonlijke beleving (Employee Journey). Voor een gestructureerde en doelgerichte werkwijze hanteert MarketResponse de Employee Life Cycle. Hierbij staat de medewerker centraal en wordt inzichtelijk gemaakt wat de beleving van een (potentiële) werknemer is tijdens alle contacten met een organisatie en hoe dit overeenkomt met zijn/haar verwachtingen.
Op het gebied van Employee Experience bieden we je twee gespecialiseerde producten/oplossingen. De resultaten uit een Medewerkersonderzoek geven je een duidelijke indicatie van de mate van bevlogenheid van medewerkers en bieden je uitstekende handvatten om de medewerkerbeleving structureel te verbeteren. Met ons online Pulse Survey onderzoek maken we tussentijds bepaalde thema’s, zoals bijvoorbeeld werkdruk of het omgaan met interne gedragsregels, heel snel inzichtelijk en kun je daar direct op inspelen. Zo hebben we een compleet employee experience model.
Onderzoek, consultancy, trainingen en workshops
Consumenten willen dat bedrijven actief bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mens en dier en stemmen daar hun koopgedrag op af. In onze integrale visie is Sustainability Experience (SX) een onmisbaar onderdeel van de huidige en toekomstige Customer Experience (CX). Maar zeker ook van de Employee Experience. MarketResponse is in Nederland koploper op het gebied van SX. Als onderdeel van ons totaalpakket op het gebied van medewerkerservaring bieden we, naast twee onderzoeksvormen, ook ondersteuning in de vorm van consultancy, trainingen en workshops om verkregen inzichten te implementeren en effectief in te zetten binnen je organisatie.