Skip to content
Logo Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Branchewinnaars KvB 2021
    • Overall winnaar: Rituals
    • Winnaar banken: RegioBank
    • Winnaar energiebedrijven Greenchoice
    • Winnaar goede doelen: KiKa
    • Winnaar leisure: Van der Valk
    • Winnaar openbaar vervoer: Arriva
    • Winnaar supermarkten: Dekamarkt
    • Winnaar telecom: Ben
    • Winnaar verzekeraars: DSW


Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

De grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid

En de winnaar is… RITUALS

Rituals is in 2022 opnieuw het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Net als vorig jaar voert Rituals de ranglijst aan, op de voet gevolgd door bol.com, die ook in 2021 tweede was. De derde plaats is dit jaar voor de Efteling. Het attractiepark viel vorig jaar vanwege corona ver terug, maar staat nu weer bovenaan de lijst.

De top 3 kruipt in scores dicht naar elkaar toe. Rituals een 8,16, bol.com een 8,12, de Efteling 8,07. Dit jaar zijn de goede doelen voor het eerst een aparte categorie. Bij deze branche voert CliniClowns de ranglijst aan, met een 8,14. Nieuw in 2022 is Automotive, waarmee het aantal branches op tien komt.

De top 10 van 2022

Wie zijn stijgers en dalers? Wat zijn de trends? Download KLANT

In magazine KLANT 2022 vind je alle informatie over de jubileumeditie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De top-75 overall, de top-20 van de goede doelen, de 5 koplopers per branche plus alle verhalen van de winnaars en inzicht in de trends en ontwikkelingen. Je kunt KLANT 2022 gratis downloaden.

Download de KLANT 2022

De KLANT is een jaarlijkse uitgave van MarketResponse naar aanleiding van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Je leest hierin alle resultaten van het onderzoek en veel inspiratie over klantgerichtheid.

Wil je nog dieper de cijfers van het onderzoek induiken en waardevolle data voor jouw bedrijf en branche opdiepen? Wil je meer weten over de 7 gouden regels van klantvriendelijkheid? Neem dan contact op met Gerrit Piksen, Expert Customer Experience: gerrit.piksen@marketresponse.nl.

 

Award uitreiking Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022

Artikel

Rituals is in 2022 opnieuw het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Nieuws

KLANT 2022: de kopgroep wordt ingelopen door het peloton

Nieuws

De genomineerden voor het Klantvriendelijkste Bedrijf 2022 zijn bekend

Nieuws

 

Van Kloteklanten naar het grootste, onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid

Artikel

 

Gouden regels ‘nakomen beloftes’ en ‘fouten toegeven’ zijn directe voorspellers van bedrijfsgroei

Artikel

 

In Dé Klantpodcast van BNR: “Een leukere prijs kan je eigenlijk niet winnen”

Artikel

 

EX = CX; tevreden werknemers zorgen voor de beste klantervaring

Artikel
Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • BSR leefstijlsegmentatie
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Werken bij
  • Downloads
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2022 MarketResponse