Skip to content
Logo Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Branchewinnaars KvB 2021
    • Overall winnaar: Rituals
    • Winnaar banken: RegioBank
    • Winnaar energiebedrijven Greenchoice
    • Winnaar goede doelen: KiKa
    • Winnaar leisure: Van der Valk
    • Winnaar openbaar vervoer: Arriva
    • Winnaar supermarkten: Dekamarkt
    • Winnaar telecom: Ben
    • Winnaar verzekeraars: DSW


Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

De grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid

Marktonderzoeksbureau MarketResponse monitort sinds 2007 hoe bedrijven presteren op klantvriendelijkheid. Het hoogtepunt is de jaarlijkse bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Geen jury, geen nominaties, geen publieksstemmen, maar een verkiezing op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten. En dit jaar dus een jubileum: de 15e editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

De genomineerden zijn bekend

De top-5 uit alle branches van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn nu bekend. Dit jaar zijn er voor het eerst 10 branches. Dat betekent dat nu de 50 organisaties bekend zijn die strijden om de winst in hun branche.

Van die 50 organisaties zijn er 45 in de race voor de eindoverwinning. Want, ook voor het eerst bij deze jubileumeditie, de goede doelen zijn een aparte branche. Die strijden mee, maar hors categorie.

Op 20 mei is de uitreiking. Wie is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland van 2022? Welke bedrijven zijn de winnaars in hun branche? The Friday Move van BNR Nieuwsradio met Wilfred Genee is erbij op 20 mei en doet verslag. Wil je intussen op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Dit waren de winnaars van vorig jaar

Rituals was het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in 2021. Klanten gaven Rituals een dikke acht. Nummer 2 op de ranglijst was bol.com, nummer 3 was het goede doel KiKa. De coronacrisis had in 2021 een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zagen dat veel bedrijven echt wel hun best deden, scoorden de meeste duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden voor de uitreiking waren klanten minder vergevingsgezind. Rituals slaagde er volgens consumenten wél in een hoog niveau vast te houden. Ze prezen vooral de medewerkers, die waren in 2021 vriendelijk én gaven goed advies.

Waardevolle inzichten uit 2021

Ben je benieuwd hoe we het vorig jaar hebben aangepakt? In ons gratis magazine KLANT lees je interviews met de (branche)winnaars en krijg je waardevolle tips om je eigen klantvriendelijkheid te versterken.

 

Gouden regels ‘nakomen beloftes’ en ‘fouten toegeven’ zijn directe voorspellers van bedrijfsgroei

Artikel

Consumenten vinden Rituals het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2021

Nieuws

Magazine KLANT 2021: aardverschuiving in klantwaardering

Nieuws

De genomineerden voor het Klantvriendelijkste Bedrijf 2022 zijn bekend

Nieuws

 

Van Kloteklanten naar het grootste, onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid

Artikel

 

De 7 gouden regels van klantvriendelijkheid

Artikel

 

In Dé Klantpodcast van BNR: “Een leukere prijs kan je eigenlijk niet winnen”

Artikel

 

EX = CX; tevreden werknemers zorgen voor de beste klantervaring

Artikel
Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • BSR leefstijlsegmentatie
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Werken bij
  • Downloads
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2022 MarketResponse