Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

5 nieuwkomers bij genomineerden voor tiende editie Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

06-03-2017

Leusden, 7 maart 2017 – De tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017 zijn bekend. De genomineerden zijn maandag 6 en dinsdag 7 maart tijdens de jaarlijkse nominatietour van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op de hoogte gebracht. De kanshebbers voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017 zijn in alfabetische volgorde: Coolblue, Efteling, EMTÉ Supermarkten, Greetz, IKEA, Landal GreenParks, Miss Etam, Pearle, Specsavers en Van der Valk. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Customer First Gala op 20 april 2017 in het Beatrix theater in Utrecht.

Nieuwkomers

Onder de tien genomineerden is een aantal bekende namen terug te vinden, onder andere oud-winnaars IKEA, Landal GreenParks en Miss Etam. Toch zijn er ook maar liefst 5 nieuwe bedrijven de top-10 binnen gekomen. Efteling, Greetz, Pearle, Specsavers en Van der Valk horen voor het eerst bij de tien klantvriendelijkste bedrijven.

Verwachtingen steeds hoger

Gerrit Piksen, projectmanager Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland: “Wij kijken er niet van op dat er veel nieuwe bedrijven in de top-10 staan. De afgelopen jaren zagen we steeds meer verschuivingen. Het ene jaar win je, het volgende jaar duikel je de top-10 uit. Dat betekent niet dat je het niet goed hebt gedaan, maar de scores worden steeds hoger. Als je het goed doet, verwachten klanten ook steeds meer van je. Dat moet ook, zo blijft de service op een hoog niveau.”

Het hoge niveau blijkt wel uit de scores, die ook dit jaar weer hoger liggen. Een trend die al een aantal jaren is te zien. Dit jaar is een score van minimaal een 8 nodig voor een top-10 klassering. De gemiddelde score van de top-10 klantvriendelijkste bedrijven is dit jaar een 8,1, een tiende hoger dan vorig jaar.

Greetz grootste stijger

Een aantal nieuwkomers in de top-10 scoorde voorgaande edities al hoog. Zo eindigde Van der Valk vorig jaar net buiten de top, op plaats 11. De Efteling, Pearle en Specsavers scoorden afgelopen jaar ook hoog, maar behaalden de ondergrens van minimaal 100 waarnemingen niet. De top-10 notering van Greetz is echter opvallend. Vorig jaar stonden zij nog op plaats 43. Daarmee zijn ze, ongeacht hun uiteindelijke ranking in de top-10, de grootste stijger van 2017.

Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt dit jaar voor de tiende keer georganiseerd. Het is een initiatief van MarketResponse en Beeckestijn Business School. Sinds dit jaar is de prijs onderdeel van de Customer First Awards.

De winnaar wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van MarketResponse. In 2016 zijn er ruim 50.000 waarnemingen opgehaald. In de ranking worden bedrijven die een ondergrens van 100 waarnemingen behalen opgenomen. De afgelopen jaren wonnen Jumbo (2x), IKEA, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS, ANWB en Symio de titel. Naast de overall winnaar worden ook branchewinnaars (leisure, banken, telecom, energie, verzekeraars, thuiswinkels, supermarkten en retail non food) bekend gemaakt en kiest een onafhankelijke jury de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland.

Customer First Awards

De Customer First Awards zijn dé prijzen voor uitblinkers in customer service, klantcontact en customer experience. Onderdeel zijn vakprijzen (NCCA), publieksprijzen (Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland) en een MVO-prijs (Plantronics Team Trophy). De genomineerden voor de NCCA worden in week 11 bekend gemaakt. De Customer First Awards worden op donderdag 20 april uitgereikt tijdens het CustomerFirst gala in het Beatrix theater in Utrecht.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.