Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

De Efteling Klantvriendelijkste Bedrijf van 2019

28-05-2019

Rotterdam, 28 mei 2019 – De Efteling is door consumenten verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2019. Vorig jaar eindigde het pretpark op de derde plek, dit jaar stoot het tweevoudig winnaar Coolblue, dat als tweede eindigt, van de troon. Van der Valk eindigt als derde en levert daarmee een plekje in ten opzichte van 2018. De winnaar van de grootste publieksprijs van Nederland ontving de award donderdag 28 mei 2019 tijdens The Customer Forum op de SS Rotterdam. Ook werden acht branchewinnaars gehuldigd.

Op dinsdag 28 mei werd voor de twaalfde maal het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Tijdens The Customer Forum – een nieuw event rondom klantgerichtheid – op de SS Rotterdam werd de Efteling uitgeroepen tot winnaar. Achter de Efteling eindigen tweevoudig winnaar Coolblue en Van der Valk op respectievelijk plek twee en drie. De drie klantvriendelijkste bedrijven van 2019 vormden ook vorig jaar de top-3, echter in een andere volgorde. De Efteling is de enige van deze drie die hoger scoort dan vorig jaar. Met een 8,50 stijgen ze 0,17 punt.

Verzekeraar in de top-10

Dit jaar staat verzekeraar DSW op een knappe zesde plek. Een unieke prestatie, niet eerder wist een verzekeraar de top-10 te bereiken. Ook een unicum: voor het eerst behoort geen enkele supermarkt bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.

De top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is als volgt:

  1. De Efteling 8,50
  2. Coolblue 8,42
  3. Van der Valk 8,30
  4. Burgers’ Zoo 8,27
  5. Pearle 8,23
  6. DSW 8,21
  7. Rituals 8,20
  8. Zooplus 8,12
  9. bol.com 8,09
  10. Hans Anders 8,05

Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij MarketResponse: “Na jaren waarin de klantvriendelijkheid in alle branches steeg, zagen we vorig jaar voor het eerst een daling. Die zet dit jaar gelukkig niet door. De gemiddelde score is dit jaar 7,41, een lichte stijging van 0,06 punt ten opzichte van 2018. Van de acht branches in het onderzoek, stijgen banken en leisure het meest. Beide branches scoren gemiddeld 0,2 punt hoger dan vorig jaar.”

Branchewinnaars 2019

Bank: Regiobank
Energie:  Qurrent
Leisure: de Efteling
Openbaar vervoer: HTM
Retail: Coolblue
Supermarkt: PLUS
Telecom: Simyo
Verzekeraar: DSW

Over de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de grootste onafhankelijke consumentenprijs van Nederland. De prijs, een initiatief van MarketResponse, wordt dit jaar voor de twaalfde keer uitgereikt. Eerdere edities werden gewonnen door ANWB, Coolblue (2x), DA Drogisten, IKEA, Jumbo (2x), Landal GreenParks, Miss Etam, PLUS en Simyo. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Voor deze editie zijn 47.704 waarnemingen opgehaald.

Benieuwd naar meer resultaten en achtergrondartikelen? Download hier de KLANT 2019

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.