Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

We geven elkaar graag een kleurtje!

14-04-2015

“Eens in de zoveel tijd vliegen de kleuren je om de oren”, zo schrijft Intermediair op 9 april 2015 in het artikel over “persoonlijkheden onder de (kleuren)loep: welke kleur ben jij”

Kleuren worden de laatste jaren steeds vaker gebruikt om de gedragsstijl van mensen te duiden. Dat is waar. Daarbij blijft het zeker niet alléén bij het gebruik van dit kleurensysteem als managementtool in een organisatie. Kijkend naar de relatie tussen bedrijven en consumenten – of de overheid en haar burgers – zien we dit kleurensysteem echt tot bloei komen. Carl Jung-style.

Het NOS-journaal of GTST

Of het nu gaat om de dagelijkse boodschappen, een middagje winkelen voor je plezier of een dagje weg: iedereen maakt andere keuzes. Demografische achtergronden van consumenten zoals leeftijd, geslacht of opleiding, zijn echter steeds minder goed in staat om de verschillen in het gedrag van consument te beschrijven. We leven – zoals Joseph Pine in 1999 beschreef – in “The Experience economy”. Waar boeiende belevenissen, impactvolle ervaringen en authenticiteit belangrijk gevonden worden. Marketeers zijn daarom steeds meer geïnteresseerd in de leefstijl van consumenten. Hiermee kan veel beter het gedrag van “de momentconsument” beschreven worden. Een grote stap richting het antwoord op de bekende “waarom-vraag”: Waarom kijkt de ene consument liever naar GTST en de andere consument liever naar het NOS journaal. Waarom doen Xenos en Action het goed, terwijl Blokker en V&D in de problemen zitten?

“Dat is ontzettend geel van jou”

De kleursegmentatie is een praktisch en effectief instrument. Hiermee segmenteer je consumenten en beschrijf je doelgroepen. Niet alléén op strategisch – tactisch niveau, maar ook op operationeel niveau. Bij MarketResponse gebruiken we dit systeem nu al ruim vijftien jaar. We beschrijven de wensen, motieven en interesses van de lifestyleconsument van vandaag voor commerciële bedrijven en organisaties. In de dagelijkse praktijk blijkt dat het systeem al direct goed gebruikt kan worden. Een opmerking als “dat is ontzettend geel van jou”, is dan ook heel herkenbaar. Het kleurenmodel is intuïtief toepasbaar. Het biedt organisaties de gelegenheid om een goede klantfocus te creëren en de doelgroepen breed in de organisatie te gebruiken. Niet alleen op de afdeling marketing en sales, maar ook op de winkelvloer of in een klantcontactcenter.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.