28 mei: bekendmaking Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2019
Kennisdeling centraal tijdens nieuw event ‘The Customer Forum’
Leusden, 29 april 2019 – Op 28 mei 2019 wordt voor de twaalfde keer het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt. De uitreiking van deze grootste consumentenprijs van Nederland – waarvan de winnaar op basis van continu onderzoek van MarketResponse wordt bepaald – vindt plaats tijdens een nieuw event: The Customer Forum in Rotterdam.
Zorgt Coolblue voor een unieke prestatie?
Dit jaar vinden we in de top-10 maar liefst drie bedrijven die we daar nooit eerder tegenkwamen. Nieuwe, verrassende namen. Ook is een aantal bedrijven terug van weggeweest in de top-10. De afgelopen twee jaar werd Coolblue verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Een uitzonderlijke prestatie, maar geen unicum. Ook Jumbo wist in de beginjaren twee maal achter elkaar te winnen. De grote vraag is dus of Coolblue geschiedenis gaat schrijven door voor het derde opeenvolgende jaar te winnen. Het antwoord op die vraag wordt duidelijk tijdens de prijsuitreiking op dinsdag 28 mei 2019.
The Customer Forum
Dit jaar vindt de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland plaats tijdens een nieuw event: The Customer Forum. The Customer Forum is een exclusief ‘invitation only’ conferentie met overnachting. Doelgroep zijn verantwoordelijken voor en beleidsmakers van klantmanagement bij organisaties die customer service hoog op de agenda hebben staan. Kennisdeling staat centraal tijdens dit unieke event, dat heel klantvriendelijk Nederland bijeen brengt in de ontspannen ambiance van SS Rotterdam. Vertegenwoordigers van de klantgerichte organisaties worden in staat gesteld hun kennis en netwerk te delen met vakgenoten.
Inspirerend programma
Het programma is geheel ingestoken op customer experience om de bezoeker te inspireren. Met bijdragen van onder andere Herman Toch (auteur van o.a. Happy Profit), retaildeskundige Tom Kikkert en Universiteit Nijenrode. Ook worden de trends en learnings van twaalf jaar onderzoek naar klantvriendelijkheid gedeeld. Dagvoorzitter is Egbert Jan van Bel. Tijdens het diner worden de prijzen van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland uitgereikt.
MarketResponse is initiatiefnemer van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en mede-organisator van The Customer Forum. Directeur Jorgen Botermans: “Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is twaalf jaar geleden opgericht met het idee om Nederland klantgerichter te maken. Door een podium te bieden aan extreem klantgerichte bedrijven, willen wij Nederlandse organisaties inspireren. The Customer Forum sluit naadloos aan op deze doelstelling. Niet alleen biedt het event een inspirerend programma, de bezoekers bevinden zich onder vakbroeders en -zusters. Een ideale gelegenheid om te netwerken en te leren van elkaar.”