Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Effectieve communicatie voor de arbeidsmarkt met inbound contentmarketing

07-09-2022

De krapte op de arbeidsmarkt neemt exponentieel toe. De war on talent woedt al lang niet meer exclusief in sectoren als ICT en techniek en verspreidt zich als een olievlek. Publiceren van alleen een vacature zorgt niet meer voor de gewenste conversie.

Veranderen van baan is een ingrijpende gebeurtenis

Wat dan wel? Inbound contentmarketing. Dat stelt Jos Frijters van Reputations Content & Campagnes, dat o.a. in hedendaagse arbeidsmarktcommunicatie gespecialiseerd is. “Publiceren van een vacature alleen werkt niet meer, zeker niet als je latent werkzoekenden wilt bereiken. Bovendien worden veel latente baanzoekers al proactief benaderd met aanbiedingen via bijvoorbeeld LinkedIn. Daar komt bij dat het aantal jobhoppers veel kleiner is dan algemeen wordt aangenomen. Voor de meesten blijft het veranderen van baan een ingrijpende gebeurtenis. Voor je dat doet wil je toch echt wel zeker zijn van je zaak”, aldus Frijters.

Meer engagement door het bieden van relevante content

Inbound contentmarketing ondervangt deze blokkades en zorgt wél voor effectieve conversie. Reputations helpt als specialist in arbeidsmarktcommunicatie met Content4Recruitment bedrijven en organisaties om een relatie op te bouwen met potentiële kandidaten en hen te verleiden toch te solliciteren. “Sterker nog, we maken van de onbekende latente baanzoeker een gepassioneerde fan van jouw bedrijf. Dat doen we door een arbeidsmarktcommunicatiestrategie te formuleren en een gedegen arbeidsmarktcommunicatieplan en geautomatiseerde inbound marketingfunnels te ontwerpen die potentials al in de oriëntatiefase verleiden om contact te houden met jouw bedrijf. Dit nurturen doen we door doelgroepen relevante en onderscheidende content te bieden. Daardoor voelen zij zich gaandeweg steeds meer aangetrokken tot het bedrijf. Ze tonen meer engagement en dan kunnen we ze identificeren en in gesprek komen.”

Interessante projecten en innovaties spreken aan

Arbeidsmarktcommunicatie gaan niet per definitie over ‘werken bij’. “Juist ook interessante projecten, innovaties of relevante onderwerpen over het vakgebied in het algemeen lenen zich voor content die de doelgroepen aanspreekt. Op die manier volgen zij de route van onbekenden naar fans. De potentials die die interesse niet tonen, worden in zo’n geautomatiseerde funnel na een aantal stappen uit de wervingscampagne gehaald. Dat maakt de recruitmentinspanningen buitengewoon effectief.”

Inbound contentmarketing is ook zeer kosteneffectief

Die effectiviteit vertaalt zich volgens Frijters ook in de kosten. “Omdat de arbeidsmarktcampagnes deels geautomatiseerd zijn, voorspelbaar zijn dankzij het arbeidsmarktcommunicatieplan en intern kunnen worden beheerd, is inbound contentmarketing voor recruitment kosteneffectief. Na initiële investeringen in een eventueel zelfstandig online platform (de ‘werken bij’-website) én in goede content kan een campagne voor een langere periode worden ingericht en zijn vaak alleen periodieke updates nodig. Reputations kan in deze markt als een van de weinige arbeidsmarktcommunicatie-bureaus bogen op meer dan 25 jaar ervaring in recruitment, communicatie voor de arbeidsmarkt en diepgaande kennis van online marketing.”

Meer weten over Content4Recruitment? Download de brochure.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.