Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Arriva klimt gestaag naar toppositie bij Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

29-05-2021

“Een groot compliment voor alle medewerkers”

“Een geweldige erkenning! Dit is waar we het elke dag voor doen. Deze prijs is de verdienste van alle medewerkers bij Arriva, ook van degenen die niet achter het stuur zitten. Met misschien als enige uitzondering de algemeen directeur”, aldus Anne Hettinga, algemeen directeur van Arriva. De openbaar vervoerder klimt gestaag op de lijst van Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland. In de eigen branche ging Arriva van plek 5 (2019) via 2 (2020) naar de toppositie in 2021.

Arriva verzorgt openbaar vervoer in tien van de twaalf provincies met zo’n 1.500 bussen, 146 treinen en 14 waterbussen. Bij Arriva werken ongeveer 5.500 medewerkers. Hettinga: “We willen elk jaar beter worden. Dat lukt dus aardig, blijkt uit deze verkiezing. Het is een objectieve vergelijking van openbaar vervoerders, dat maakt de score des te prettiger. Dat we dit jaar eerste zijn, is mooi. Maar het is natuurlijk de kunst om eerste te blijven. Daar werken we hard aan.”

Een mix van zaken

“Wij monitoren uiteraard ook zelf continu de klanttevredenheid en hebben programma’s om op basis van de resultaten daarvan te blijven verbeteren. Reizigers beoordelen ons op een mix van zaken. Zowel op hoe ze onze klantbenadering ervaren tijdens de reis of bij online of telefonisch contact, maar ook op praktische zaken: rijdt de bus of trein op tijd, is het schoon op het station, de bushalte en in trein en bus?”

Groot compliment

“Veel hebben we in de hand, maar niet alles. In de coronatijd zijn reizigers bijvoorbeeld verplicht om een mondkapje tijdens de reis te dragen. De manier waarop een reiziger daartegenaan kijkt, heeft zijn weerslag op de waardering. Dat is zeker geen excuus. Het is onze taak om, onder alle situaties, de klanten zo goed en prettig mogelijk van dienst te zijn. Sterker nog, het is juist de uitdaging voor ons om er ook bij onvoorziene en minder controleerbare omstandigheden voor te zorgen dat reizigers tevreden zijn. Dat we in deze tijd een 7,24 scoren en de ranglijst aanvoeren bij de openbaar vervoerders, is een groot compliment aan alle medewerkers van Arriva.”

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.