Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Ben, branchewinnaar telecom Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

28-05-2021

Ingrid van der Fits: “Vind de balans tussen procedures en gezond verstand”

“Een oorkonde, een bos bloemen en eeuwige roem natuurlijk!” Ingrid van der Fits, Operations Manager Customer Service Tele2 Mobile & Ben, is ‘onwijs blij’ met de winst van Ben als Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland in de telecom en met de prijzen die daarbij horen. Ze is vooral blij dat de gezamenlijke focus op klantvriendelijkheid en het harde werk zich uitbetalen.

Ben maakt een gestage opmars in de jaarlijkse verkiezing. Vierde in telecom in 2019, derde in 2020 en nu bovenaan. Wat doet Ben beter dan de andere telecomaanbieders? Ingrid: “Dat vind ik lastig om te zeggen. Ik kan alleen maar voor onszelf spreken. Bovendien is het verschil in de uitslag klein, het gaat om honderdsten.”

‘NPS is de belangrijkste KPI’

“Wij werken in ieder geval hard aan klantvriendelijkheid”, vertelt Ingrid. “Met de medewerkers besteden we veel aandacht aan continue verbetering. In coaching, in trainingssessies; leidraad is steeds de Net Promoter Score (NPS), dat is onze belangrijkste KPI. Op basis van de gesprekken en feedback van medewerkers en klanten voeren we verbeteringen door en geven we medewerkers de handvatten. In kleine stapjes gestaag beter.”

Vrijheid en vertrouwen

Daarbij is het volgens Ingrid belangrijk om een goede balans te vinden tussen strakke procedures en de handelingsvrijheid van medewerkers. “Als een medewerker merkt dat de klant niet geholpen is met een bepaalde procedure, dan heeft het geen zin om die te blijven herhalen. We geven medewerkers de vrijheid en het vertrouwen om daarin hun weg te vinden. Anderzijds zijn de protocollen en instructies wel de vaste kaders. Voor een klant moet het niet uitmaken wie hij of zij aan de lijn heeft. Het kan frustrerend zijn voor klanten om bij de ene medewerker het ene te horen en bij de volgende iets anders. Dus procedures zijn leidend, maar gezond verstand ook.”

Opvallend laag verloop

“Daar moet je als medewerker wel gevoel bij krijgen. Je moet daar ervaring voor hebben, goed begeleid worden en vlieguren maken.” De klantenservice wordt uitgevoerd door VANAD. “De medewerkers voelen zeker eigen, die hebben ook echt het Ben-gevoel. We hebben veel contact met hen.” Opvallend is het lage verloop, vertelt Ingrid. “Dat heeft te maken met corona, maar zeker ook met de goede sfeer en de waardering. We zorgen ervoor dat ze tevreden zijn, en zich gehoord en gewaardeerd voelen. Dat lage verloop is zowel een reden voor als een gevolg van ons succes.”

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.