BeeBox en haar klanten volgens het BSR-leefstijlenmodel.
Een box vol biologische producten
Je houdt van lekker eten. Je kookt graag zelf. Liefst biologisch. Probleem is dat je geen tijd hebt. En al helemaal geen inspiratie. Willem & Drees helpt je uit de brand. Zij bezorgen wekelijks een box vol biologische producten. Direct van de boer. Zo bij jou de koelkast in. Met bijbehorende recepten.
Hoe houdt Beebox haar positie in de markt?
Beebox is de op één na grootste aanbieder van voedselboxen. Nummer één zelfs in biologische boxen. Die positie willen ze graag vasthouden en verstevigen. Waar liggen de beste kansen om dat te bereiken?
Leer jezelf en je klanten kennen
Om Beebox te helpen gaan wij continu op zoek naar kansen in de markt. Steeds weer bijsturen om de positie te verstevigen. We kijken naar consumenten, Beebox zelf, de concurrenten en plaatsen dat in de juiste context. In dit geval in de vorm van een abonnement. Zo kunnen we ieder moment bepalen wat relevant is. Maar we zijn begonnen met een sessie om Beebox zelf en haar klanten te leren kennen. Daarvoor hebben we ons BSR- leefstijlenmodel gebruikt.
Er zijn nog veel meer potentiële klanten
Het BSR-profiel van Beebox was anders dan dat van haar klanten. Dat kan prima. Als je je richt op de leefstijl van je klanten. Dat is de kans die we voor Beebox hebben gevonden. Maar er is meer. Er zijn veel consumenten die hetzelfde profiel als Beebox hebben. En die zijn nog lang niet allemaal klant. Maar Beebox past van nature perfect bij deze klanten. En ook die kans is aan Beebox aangereikt.