Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Nieuwe donateurs voor Wereldouders, gevonden met het BSR-model.

12-07-2015

De Wereldouders maken een verschil. In heel Latijns-Amerika geven zij kinderen een nieuwe kans. Ze bieden een huis, opvoeding, zorg en onderwijs. Om nog meer kinderen te kunnen helpen, willen ze nieuwe donateurs vinden. Ze kozen ervoor om gericht te werk te gaan. MarketResponse hielp ze de beste kansen te ontdekken.

Profielschets

Iedere groep mensen heeft een profiel. Voorkeuren, kenmerken, gedragspatronen. Zo ook de donateurs van Wereldouders. Met het BSR-leefstijlenmodel brachten we het profiel van de donateurs volledig in kaart en deelden we de donateurs op in de kleuren van het BSR-leefstijlenmodel. Dit profiel, afgezet tegenover “de gemiddelde Nederlander”, bood houvast om een strategie te ontwikkelen om nieuwe donateurs te werven. Wat bleek: een groot deel van het donateursbestand van Wereldouders bestaat uit oudere één- of tweepersoonshuishoudens en is groen of blauw van BSR-kleur. En dat terwijl het thema wereldouders toch ook gezinnen met kinderen aan zou moeten spreken.

Kansen vinden

Uit de BSR-analyse kwam daarmee een grote kans naar voren. Jonge gezinnen uit de Gele belevingswereld. Zij passen qua leefstijl goed bij de kernwaarden van Wereldouders. Ze zijn sociaal en staan klaar om anderen te helpen. Daarnaast hebben ze zelf kinderen. Het BSR­-leefstijlenmodel helpt te bepalen hoe die mensen te benaderen. Soms is dat heel logisch: start bijvoorbeeld eens een actie op scholen.

Maar er is nog meer mogelijk: BSR vertelt je in welke gemeentes je sympathisanten wonen. Tot op wijkniveau. Zo weet je dat bijvoorbeeld je posters in de juiste buurten komen te hangen. Daarnaast kom je veel te weten over de voorkeuren van je doelgroep. Wat ze lezen, kijken en waar ze wonen. Daar kun je slim op inspelen. Van de BSR Groen/Blauwe doelgroep weet Wereldouders nu bijvoorbeeld dat zij ook graag naar een museum gaan, en tennissen. Ook daar kan contact gelegd worden. Daar ligt dus de kans!

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.