Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

KLANT 2022: de kopgroep wordt ingelopen door het peloton

20-05-2022

De 15e editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kan mooie cijfers overleggen. De gemiddelde score, van alle bedrijven met voldoende beoordelingen in alle branches bij elkaar, stijgt gestaag sinds 2018. Van 7,35 in dat jaar in een rechte lijn omhoog naar 7,54 nu. Dus de Nederlandse bedrijven worden steeds klantvriendelijker? Nou, daar zijn nog wel wat kanttekeningen bij te plaatsen.

De nieuwe KLANT is uitgebracht, het jaarlijkse magazine van MarketResponse dat volledig gewijd is aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In het magazine vind je de top-75 van klantvriendelijkste bedrijven van 2022, de top-20 van de klantvriendelijkste goede doelen, een overzicht van de koplopers per branche en tal van interviews en achtergronden bij de nieuwste verkiezing. Winnaar is, net als in 2021, Rituals; op de voet gevolgd door bol.com en de Efteling. In totaal werden 313 bedrijven beoordeeld door zo’n 6.000 klanten.

De groei in waardering stagneert

Het gemiddelde cijfer stijgt dus al vijf jaar op rij. Toch betekent dat niet dat bedrijven over de gehele linie beter scoren. In 2020 kwam de branche goede doelen erbij en dit jaar hebben we de tiende branche toegevoegd: automotive. Beide branches scoren hoog en hebben het gemiddelde opgekrikt. In het algemeen kun je zeggen dat de bedrijven prima scoren, maar dat groei in klantwaardering enigszins stagneert. Het peloton dendert lekker door, de koplopers kunnen minder makkelijk demarreren.

Dieper de cijfers induiken?

In de nieuwe KLANT zijn nog veel meer trends, ontwikkelingen, feiten en cijfers te lezen. In de interviews geven de winnaar, branchewinnaars en andere organisaties een inkijkje in hun succesverhalen. Je kunt het magazine gratis downloaden. Wil je dieper de cijfers van het onderzoek induiken en waardevolle inzichten voor jouw bedrijf en branche opdiepen? Neem dan contact op met Gerrit Piksen, Expert Customer Experience: gerrit.piksen@marketresponse.nl.

Het grootste onafhankelijke klantonderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk, doorlopend online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Bij deze 15e editie in 2022 heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 313 bedrijven verzameld. Dit jaar werd automotive als nieuwe branche toegevoegd, waarmee het totaal aantal branches op tien komt.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.