Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Fiattering van content kan ook zonder tijdrovende discussies

07-11-2022

Het is eerder regel dan uitzondering bij kennisintensieve organisaties. Tussen droom en daad strooit het fiatteringsproces zand in de contentmachine. Dat maakt het lastig om met een uitgekiende contentstrategie te bouwen aan een onderscheidende en leidende positionering.

De mening van interne experts

Vooral in de grotere bedrijven kan het eindeloos duren voordat een publicatie door alle gremia is afgezegend. De valkuil is dat aan te veel mensen om feedback wordt gevraagd. Het oorspronkelijke idee daarachter is dat vragen om de mening van interne experts de kwaliteit van de publicatie alleen maar ten goede kan komen. Goedbedoeld, maar dat werkt dus niet.

Prikkelend stuk doodnuanceren

Maar een reactie vragen is een reactie krijgen. Met als gevolg dat de concepttekst retour komt met tal van opmerkingen, vragen, nuanceringen, aanvullingen en correcties. Ook als het oorspronkelijke stuk al gewoon goed was. Bovendien moet iedereen dat reageren er allemaal maar ‘even’ bij doen, naast het reguliere werk. Dat proces vreet tijd, terwijl alle feedback het oorspronkelijke prikkelende stuk zo ongeveer doodnuanceert.

Belang en impact van contentmarketing

Eenvoudige maatregelen kunnen bijdragen aan het beperken van tempo- en kwaliteitsverlies in het fiatteringsproces. Voor de hand ligt bijvoorbeeld het beperken van de responstijd. Geen reactie voor een bepaalde tijd? Dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent. Belangrijker is dat je vooraf draagvlak creëert voor je contentstrategie, zodat alle stakeholders doordrongen zijn van belang en impact van contentmarketing. Dat motiveert pas echt om snel te reageren, op een manier die bijdraagt aan jouw strategie.

Vul het formulier in en ontvang de whitepaper.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.