Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

De optimale symbiose tussen menselijke expertise en innovatieve technologie

06-12-2022

Marktonderzoek, data-analyse en marketing zijn vandaag de dag volledig met elkaar vervlochten. Het komt dan aan op de symbiose tussen menselijke expertise en innovatieve technologie om optimaal te kunnen profiteren van innovatieve research software en marketing automation. Om die reden worden de bedrijven MarketResponse, marketingdata-specialist 4orange en softwareontwikkelaar CMNTY samengevoegd.

Het vernieuwde MarketResponse dat hiermee ontstaat beschikt over zeventig specialisten en opereert vanuit Utrecht, Amsterdam en New York. Zo anticipeert MarketResponse op nieuwe eisen en wensen van opdrachtgevers, zegt CEO Jorgen Botermans. “De toekomst van ons vakgebied is internationalisering en digitalisering, met snelheid en efficiency voor de opdrachtgever als vanzelfsprekend uitgangspunt. We realiseren dat door onze expertise digitaal en geïntegreerd beschikbaar te stellen. Klanten kunnen daar nu altijd en overal over beschikken. De markt verandert door de enorme automatiseringsslag die plaatsvindt en wij veranderen mee. In die zin is onze organisatieaanpassing een evolutie, geen revolutie”, aldus Botermans.

Do it yourself en do it together

­De CEO van MarketResponse ziet nog een andere trend waarop zijn vernieuwde organisatie kan inspelen. “Met het einde van zogenoemde third-party cookies op websites in 2023 ontstaat bij veel bedrijven weer de behoefte om echt naar de klant te luisteren en zijn behoefte in kaart te brengen. Wij bieden onze opdrachtgevers toegang tot meer techniek en meer soorten data, zodat zij in staat blijven hun customer journeys optimaal in te richten. Daarmee sluiten we ook aan op de behoefte van opdrachtgevers om zelf snel onderzoek te kunnen doen. Wij bieden een mooie combinatie van do it yourself en do it together. Gebruiksvriendelijke tooling én de expert die kan worden ingezet als verrijking, analyse, duiding en inzicht gewenst zijn.”

Mensen écht begrijpen

Digitalisering en globalisering bepalen dus in hoge mate de werkwijze en marktbenadering, maar de essentie van de dienstverlening is nog hetzelfde als ruim 35 jaar geleden, toen MarketResponse werd opgericht. “Wij helpen onze opdrachtgevers om mensen echt te begrijpen. Of het nu consumenten, burgers of medewerkers zijn, pas als je echt begrijpt waarom ze doen wat ze doen, wat hun drijfveren zijn, waarom ze het ene verwerpen en het andere juist omarmen, kun je ook echt iets voor ze betekenen. Die inzichten bieden toegevoegde waarde. Ze helpen opdrachtgevers om hun doelgroepen op maat te bedienen en waarde te creëren. Daarvoor beschikken we over veel meer data en technologie dan drie decennia geleden, maar in de kern is dat waar wij voor staan. We laten de mens achter de data zien. We hebben dat mooi samengevat in ons leidend principe: Understanding today, shaping tomorrow.“

Partner op strategisch niveau

MarketResponse heeft de ambitie om in de vernieuwde opzet lokaal en internationaal door te groeien. ”Door de verschillende softwareonderdelen nu via één platform naar de klant te brengen. We blijven doorontwikkelen om de klant een geïntegreerde full service aanpak te bieden en te ontzorgen. Met onze holistische totaaloplossing zijn we een serieuze partner op strategisch niveau voor de bestuurskamer, waar alle vragen samenkomen. Vragen die niet alleen gaan over groei, maar ook hoe je je marketing spend daarvoor zo efficiënt mogelijk kunt benutten.”

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.