Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

MarketResponse meet trends voor De Gezonde Generatie

22-10-2020

Gezond eten en drinken, geen drugs gebruiken, niet roken en voldoende sporten en bewegen. Dit zijn de gezondheidsthema’s die Nederlandse jongeren het belangrijkst vinden en die meer aandacht verdienen. Beduidend lager op hun prioriteitenlijst staan aandacht voor niet te lang achter het beeldscherm zitten en veilig vrijen.

Dit blijkt uit de Trendmonitor Gezonde Generatie 2020 die door MarketResponse is opgesteld in opdracht van het meerjarenprogramma De Gezonde Generatie, dat als doelstelling heeft dat de Nederlandse jeugd in 2040 de gezondste ter wereld is, zowel fysiek als sociaal en mentaal. Het programma is een samenwerkingsverband van twintig gezondheidsfondsen en tal van maatschappelijke partners.

Ontwikkelingen op de langere termijn

MarketResponse publiceert periodiek onderzoeksresultaten rond het thema en een jaarlijkse editie van de Trendmonitor Gezonde Generatie. Zo monitort het onderzoeksbureau in samenwerking met De Gezonde Generatie over langere tijd de ontwikkelingen op het gebied van gezondheid van jongeren. Doel is het bepalen van prioritering van gezondheidsthema’s en draagvlak, het detecteren van onderstromen en het signaleren van nieuwe kwesties onder de Nederlandse bevolking. Om die reden bevraagt de Trendmonitor ook volwassenen.

Voorkomen van drugsgebruik en pestgedrag

Jongeren en volwassenen zijn het er in de in oktober gepubliceerde Trendmonitor over eens dat naast het voorkomen van drugsgebruik ook pestgedrag meer aandacht moet krijgen. In tegenstelling tot de jongeren vinden volwassenen dat er meer aandacht moet zijn voor problematisch schermgedrag. Het voorkomen van tabaksgebruik staat daarentegen hoger op de agenda van de jongeren.


Jongerencommunity 2K40

De publicatie van de eerste editie van de Trendmonitor Gezonde Generatie valt samen met de lancering van jongerencommunity 2K40 als onderdeel van het programma De Gezonde Generatie. Een videofilm roept jongeren op om hun ideeën voor een gezonder leven te delen met #2K40

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.