MarketResponse richt nieuw label op, gericht op innovatie door Design Thinking
MarketResponse Design Lab combineert design thinking met fact-based analyse.
Leusden, 7 april 2016 – Customer Science company MarketResponse start per direct met een nieuw label: MarketResponse Design Lab. Het nieuwe label richt zich op het intensief betrekken van de eindgebruiker bij design thinking. Op die manier ontstaan innovaties gebaseerd op gefundeerde klantinzichten, die daardoor aansluiten op de behoeften van gebruikers. MarketResponse Design Lab gaat nauw samenwerken met Jacobs Kars Design Strategy en Proposition Architects.
Organisaties voelen steeds meer de noodzaak om te innoveren en zo te anticiperen op de continu veranderende omstandigheden. Design thinking is hiervoor een belangrijk instrument. Alhoewel de eindgebruiker altijd centraal staat in dit proces, wordt deze nog niet voldoende daadwerkelijk bij het proces betrokken. Daardoor worden veel innovaties gebaseerd op aannames en inside out gedachtengoed.
Eindgebruiker continu betrekken
Manette Hazelaar, manager MarketResponse Design Lab: “Strategisch designers beseffen heel goed dat je de eindgebruiker meer moet betrekken bij het designproces. In de praktijk gebeurt dat nog te weinig, maar aannames kunnen fataal zijn. Met MarketResponse Design Lab gaan we daar verandering in brengen. Wij weten als geen ander de klantbehoeften en emoties te achterhalen.” Die kracht wordt met de oprichting van MarketResponse Design Lab samengebracht met het innovatievermogen van designers. Hazelaar: “SAMR Design Lab werkt tijdens het ontwikkelproces intensief samen met verschillende stakeholders: strategisch designers, customer scientists, de opdrachtgever én de eindklant. Dit multidisciplinaire team zorgt voor creatieve oplossingen gebaseerd op menselijk gedrag en geplaatst in de juiste context. Een vereiste voor succesvolle innovaties.”
MarketResponse Design Lab heeft zelf strategisch designers in dienst, maar werkt ook intensief samen met associate partners Proposition Architects en Jacobs Kars Design Strategy. Tijdens het ontwikkelproces wordt gebruik gemaakt van verschillende technieken, afhankelijk van de fase waarin het ontwerpproces zich bevindt; co-creatie, groepsdiscussies, ideegeneratie, single interviews, stakeholder mapping en ook kwantitatieve technieken.
Verder in achterhalen van klantbehoefte
Joris Jacobs, design strateeg bij Jacobs Kars Design Strategy: “Bij design thinking staat de eindgebruiker altijd centraal, maar tot nu toe kwamen we er niet toe om de gebruiker continu actief in het proces te betrekken. Daarom zijn wij erg content met de samenwerking met MarketResponse.”
Jan Heuvel, partner bij Proposition Architects: “Het is voor strategen in al hun enthousiasme soms lastig om continu objectief te blijven, zeker als je al lang met een design bezig bent. MarketResponse weet die objectiviteit te bewaken en dat is een waardevolle toevoeging aan het designproces. Op deze manier kunnen we met klanten onweerstaanbare proposities ontwikkelen, die ook nog eens goed onderbouwd zijn.”
[su_column][su_button url=”design-lab” target=”blank” background=”#f28f27″ color=”#000″ size=”7″ wide=”yes” radius=”0″ icon_color=”#f1f1f1″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″ class=”float: left;”]Ga naar MarketResponse Design Lab[/su_button][/su_column]