Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

MVO-marketeer Brüggenwirth associate partner bij MarketResponse

04-07-2019

Bedrijven helpen bij het omzetten van maatschappelijke uitdagingen in marktkansen. Dat is de missie van marketeer Bart Brüggenwirth. Hij is met ingang van 1 juni 2019 als associate partner verbonden aan MarketResponse.

Drs. Bart Brüggenwirth richtte als pionier in duurzame marketing in 2003 bureau b-open op. Daarvoor had hij al ruim vijftien jaar ervaring in marketing, merken- en communicatiemanagement voor uiteenlopende nationale en internationale bedrijven. Hij benut de kracht van marketing en merken om positieve veranderingen te realiseren. Zo adviseert hij bedrijven ook bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun MVO- of duurzaamheidsbeleid.

Brüggenwirth werkt al geruime tijd samen met MarketResponse. Hij is de drijvende kracht achter Dossier Duurzaam, het grootschalig marktonderzoek van MarketResponse en b-open naar de houding van consumenten ten aanzien van duurzaamheid. Daarnaast is hij medeoprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers, gastdocent op Nyenrode en spreker op events. Ook is hij auteur van het boek Sterke merken, betere wereld, dat de top 3 behaalde van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.

MarketResponse spreekt hem aan omdat het staat voor business met een maatschappelijk hart. “In dat speelveld ben ik ook actief. Ik werk al lang met MarketResponse samen en aansluiting met het netwerk van business consultants voelt als een logische volgende stap. Dit biedt nog meer mogelijkheden om factbased te adviseren en samen te werken met een multidisciplinair team van topspecialisten”, aldus Brüggenwirth.

Algemeen directeur Jorgen Botermans van MarketResponse ziet de versterking van zijn organisatie met Brüggenwirth als een logische ontwikkeling. “Business met een maatschappelijk hart is ons uitgangspunt. Meer dan ooit vraagt de samenleving om maatschappelijker handelen van commerciële organisaties en marktgerichter handelen van maatschappelijke organisaties. Met de expertise van Bart versnellen en versterken we die transities”, aldus Botermans.