Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Onze gezamenlijke reis naar klantgerichte innovatie

10-11-2023

Onze reis begon met een eenvoudige maar kritische vraag van Nestlé Professional: “Hoe kunnen we onze klantervaring verbeteren en onze klanten beter van dienst zijn?”

Om deze vraag te beantwoorden, voerden we een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek uit onder het Nestlé Professional-klantenbestand, zoals chef-koks en food & beverage managers. We verzamelden gegevens via Whatsapp, omdat dit de meest effectieve methode bleek te zijn. Vervolgens werd de feedback geanalyseerd en brachten we de sterke punten en uitdagingen van de organisatie in kaart. Als onderdeel van het initiatief voor klantervaring zorgde Nestlé Professional ervoor dat respondenten persoonlijk werden benaderd door hun accountmanager, wanneer hun feedback aanleiding gaf om contact met hen op te nemen.  Het “sluiten van de lus” is cruciaal voor het benutten van de klantervaring.

Van inzicht naar actie: een collectieve inspanning

Ons werk ging echter verder dan alleen het leveren van online dashboards en rapporten. We wilden er zeker van zijn dat Nestlé Professional de resultaten echt begreep en, nog belangrijker, dat de teams werden aangemoedigd om actie te ondernemen op basis van deze inzichten. Om dit doel te bereiken, organiseerden we twee online workshops waar medewerkers de kans kregen om zich in de onderzoeksgegevens te verdiepen en de betekenis ervan te begrijpen. Het hoogtepunt van onze samenwerking waren de twee intensieve workshopdagen waarop multidisciplinaire teams aan de slag gingen met de klantinzichten. Gewapend met design thinking-methodologieën en een duidelijke focus op de klant creëerden ze vier concrete en haalbare verbeterideeën. Deze ideeën werden voorgelegd aan een panel van experts en de leiding, geïnspireerd door het concept van ‘Dragon’s Den‘.

“Deze dagen waren niet alleen inspirerend en effectief, maar verstevigde ook de band tussen medewerkers van alle afdelingen en resulteerde in meer klantgericht denken. We brachten verschillende disciplines samen om creatieve ideeën te genereren en concepten te ontwikkelen. We zijn nu druk bezig met de implementatie van de ideeën. We zien de eerste resultaten al!” – CX Manager Nestlé Professional Türkiye

Het potentieel van klantgerichte innovatie

Het hoogtepunt van onze reis was de onmiddellijke goedkeuring van alle vier de ideeën door de leidinggevenden. Ze erkenden het potentieel van deze innovaties, niet alleen om de klanttevredenheid te verhogen, maar ook om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Dit resulteerde in een positieve impuls voor verandering en groei.

Neem contact met ons op

Wil je meer weten over onze klantgerichte innovatie of heb je vragen over hoe we jouw bedrijf kunnen helpen groeien? Aarzel niet en neem vandaag nog contact met ons op. Mail welkom@marketresponse.nl of bel tel:+31333303333.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.