Persoonlijke begeleiding bij medewerkersonderzoek SW-bedrijven
Dit artikel verscheen in SW-journaal 1-2019
Hoge respons, medewerkers voelen zich gehoord.
Een medewerkersonderzoek is bij uitstek geschikt om de beleving van medewerkers te peilen en input voor verbeteringen te verkrijgen. Maar ze moeten zichzelf en de organisatie wel herkennen, en de vragen moeten aansluiten bij hun kennis en kunde. Persoonlijke begeleiding bij medewerkersonderzoek SW-bedrijven verlaagt de drempel en neemt weerstand weg.
Een medewerkersonderzoek is geen kwestie van een vragenlijst uitzetten. Er komt heel wat meer bij kijken. En aangezien geen organisatie hetzelfde is, werkt een standaard onderzoek niet. Tenminste, niet als je de resultaten wilt gebruiken om de organisatie te verbeteren. Dat geldt zeker voor SW-organisaties. ‘Waarom dan toch de standaard MTO-SW?’ vraagt u zich wellicht af. Het antwoord is dat deze standaard (ontwikkeld door SBCM en Cedris, in samenwerking met de onderzoeksbureaus MarketResponse Marktvinders en Effectory) wel degelijk bruikbaar is. Irene Klein Bog, SW-expert bij bureau MarketResponse: ‘De SBCM-standaard is de basis van al onze SW-onderzoeken en stelt ons in staat om de resultaten te benchmarken met andere SW-organisaties. We merken wel dat vrijwel alle organisaties behoefte hebben aan meer specifieke, op hun organisatie gerichte informatie. Gelukkig kan de SBCM-standaard aangevuld worden.’
Wil je het hele artikel lezen?
[av_button label=’Download hier het artikel’ link=’manually,https://www.MarketResponse/wp-content/uploads/2020/01/artikel-SW-journaal_1-2019.pdf’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’left’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ custom_class=” admin_preview_bg=”]