SAMR gaat verder als MarketResponse
Onderzoeks- en adviesbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam die al meer dan 35 jaar een begrip in de markt is.
SAMR ontstond vijf jaar geleden uit een fusie tussen SmartAgent en het toenmalige MarketResponse. Inmiddels is de fusieorganisatie succesvol getransformeerd van een klassiek marktonderzoeksbureau naar een zich steeds vernieuwend multidisciplinair en onafhankelijk adviesbureau.
Zelfonderzoek
Jorgen Botermans, algemeen directeur van MarketResponse over de naamsverandering: “In het kader van practice what you preach onderzoeken we ook onszelf. We zijn er trots op dat onze opdrachtgevers onze onderscheidende visie en aanpak waarderen en ons aanbevelen. Maar wat ook blijkt is dat de naam SAMR onvoldoende blijft hangen, terwijl de naam MarketResponse nog steeds bekend is. Wij helpen opdrachtgevers om fact-based gedurfde keuzes te maken. Dat brengen we nu zelf ook in de praktijk.”