Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

The Positive Sum Game, gids voor diepgaande verandering naar purpose driven succes

27-09-2019

Beter voor mij + beter voor de wereld = het nieuwe normaal. Vanuit die gedachte hebben marketeer Herman Toch en reputatiestrateeg Ann Maes een boek uitgebracht met als titel The Positive Sum Game. Daarin brengen de auteurs de transitie in beeld dat ondernemingen socialer worden terwijl organisaties ondernemender worden. Ze beschrijven de Xceptional-matrix van MarketResponse als hulpmiddel voor het bepalen hoe sociaal en ondernemend een bedrijf nu eigenlijk is. 

Lange tijd was de wereld verdeeld in profit en non-profit, waarbij profit koos voor ‘ik’ en non-profit voor ‘wij’. Kiezen voor de combinatie was niet mogelijk, want de taart was te klein. Die tijden zijn definitief voorbij, aldus de auteurs. Technologie, duurzaamheid en menselijke waarden hebben een transitie in gang gezet die merken, bedrijven en organisaties diepgaand verandert. Bedrijven worden socialer en organisaties ondernemender omdat ze willen en moeten.

Toch en Maes zien die transitie als een vruchtbare bodem voor een nieuw spel op een nieuw speelveld waarin merken, bedrijven en organisaties hun waarachtige plek moeten vinden. The Positive Sum Game leert dit spel spelen aan de hand van zeven troefkaarten en legt de anatomie van het nieuwe purpose-gedreven succes bloot. Daarmee is het boek een gids voor wie maatschappij-bouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.

Xceptional-matrix van MarketResponse nieuwe basis voor tevreden klanten

Het boek besteedt onder andere aandacht aan de Xceptional-matrix van MarketResponse. De jaarlijkse meting van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland leidde bij MarketResponse tot de opvallende vaststelling dat customer experience (CX) en sustainable experience (SX) samen een nieuwe basis vormen voor tevreden klanten. “Consumenten die voorheen puur gingen voor aandacht en gemak willen nu ook verantwoord consumeren. Omgekeerd geldt hetzelfde. Wie in de toekomst relevant wil blijven biedt een exceptionele customer experience én een sustainable experience”, aldus The Positive Sum Game.

In de Xceptional-matrix van MarketResponse staan CX en SX op beide assen. Voor de bepaling van de locatie in de matrix is het antwoord van belang op de vragen of het bedrijf oprecht betrokken is bij de klant en of het oog heeft voor mens en maatschappij.

The Positive Sum Game

Paperback, 360 blz – Nederlands

Boom Uitgevers Amsterdam

Onder andere te bestellen bij Management Boek.