Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Top of Flop; Nivea roll-on

24-07-2016

Nivea – rollend de zomer door?

Zomer; lekker zonnetje, terrasje, strand, zonnebril op en… zonnebrandcrème. Niet het meest favoriete onderdeel van de zomer, maar noodzakelijk kwaad. Niet in de laatste plaats vanwege het gedoe en geklieder. Nivea denkt graag mee en heeft naast de crème en spray nu ook een roll-on geïntroduceerd. Compact, dus past makkelijk in de tas en hartstikke handig in gebruik, volgens Nivea.

Veelbelovend…

Het idee om de zonnebrandcrème met een soort deo-roller op te brengen spreekt veel mensen wel aan. Vooral voor het insmeren van kinderen. Dan krijg je geen vette handen en ook niet de (vaak hogere) factor van de kinderen op je eigen huid. De roller bevat effectieve UVA/UVB filters voor onmiddellijke en betrouwbare bescherming, volgens Nivea. Door de goede naam van Nivea gelooft het merendeel van de respondenten de claim over goede bescherming en verzorging. En dat je de roller -dankzij het compacte formaat – makkelijk meeneemt, is ook een pluspunt.

…maar er kleven nadelen aan

Toch is het niet één grote lofzang. Er ‘kleven’ ook nadelen aan het rolsysteem. Men verwacht dat er allemaal viezigheid aan blijft plakken en vindt het niet hygiënisch om dezelfde roller voor het hele gezin te gebruiken. En het insmeren van grote oppervlakken lijkt wat onhandig.

Ziet er veelbelovend uit, maar zou zich eerst in de praktijk moeten bewijzen.

De prijs is ook een struikelblok. De aankoopintentie daalt behoorlijk na het noemen van de prijs. Ook al ligt die in lijn met reguliere zonnebrandcrème, toch schrikt dit blijkbaar af om het eens te proberen.

Conclusie: let’s rock & roll

Nivea weet met de roll-on een aantrekkelijk alternatief te bieden. Er is nog wel wat werk aan de winkel om de twijfelaars over de streep te trekken. Promotie of sampling bijvoorbeeld om de eerste aankoop te forceren. En de hygiëne is ook nog wel een drempel die wegenomen moet worden. Misschien moet Nivea eens nadenken over een familiepack met gratis (naam)stickers; voor iedereen zijn eigen herkenbare roller.

Over het onderzoek

Voor deze concepttest zijn in juni 2016, 130 Nederlanders ondervraagd