Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Top of Flop: SJIPS

17-07-2017

SJIPS – ja zo schrijf je het echt – zijn een soort dikke chips die je zelf thuis afbakt en daarna op smaak brengt met de bijgeleverde kruiden. Zelf dacht ik dat zoiets allang bestond, maar het blijkt een hartstikke nieuw product in de koeling. Voor als je eens wat anders dan die eeuwige paprika chips op tafel wilt zetten. Bakken we straks en masse onze eigen chips in de frituur, airfryer of oven?

Gemak

De echte insight achter de SJIPS heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Het speelt in op de behoefte om zelf chips te bakken, maar dan zonder gedoe. SJIPS is metplantaardige olie gemaakt, maar SJIPS pretendeert niet gezonder dan andere chips te zijn. Dit terwijl ik mij juist kan voorstellen dat je hiermee op een veel grotere behoefte inspeelt.

SJIPS weet wel de nieuwsgierigheid te wekken. Vooral mensen die wel eens chips eten willen het graag eens proberen. Er komen veel positieve reacties; men vindt dat het lekker klinkt en ook het zelf kunnen doseren van de kruiden is een pluspunt. Zelf afbakken is voor een deel ook juist een leuk onderdeel om, eventueel samen met kinderen, te doen.

In gezinnen waar nauwelijks chips wordt gegeten is de interesse duidelijk lager. SJIPS brengt hier amper verandering in. Voor de doorgewinterde chipseters zal het niet direct een vervanger van de gewone kant-en-klare chips zijn. Daarvoor blijft het te veel gedoe. Dat het weer eens wat anders is, is de winst die SJIPS weet te behalen.

Conclusie: top

SJIPS is nu echt zo’n product dat men wel eens wil proberen. Het is laagdrempelig en klinkt goed. Net even anders, maar toch bekend. Het gaat immers om chips en niet om één of andere ingewikkelde hippe snack. SJIPS zou zich nog meer kunnen profileren door de duurzame, regionale én mogelijk ‘gezonde’ positie meer te claimen. Nog even laten proeven op de winkelvloer en je zit gebakken!

SJIPS

Over het onderzoek: voor deze concepttest zijn in juni 2017, 122 Nederlanders online ondervraagd.

Meer Top of Flops vind je hier.