Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Top of flop: Coca-Cola Life

17-03-2015

Twijfel over groene cola

Coca-Cola Life is de nieuwste variant binnen de Coca-Cola lijn. Verpakt in een opvallend groen design, claimt Coca-Cola een gezonder alternatief te bieden met dezelfde smaak als de normale variant. Het enige verschil: minder suiker. Het is namelijk gezoet met ingrediënten van natuurlijke oorsprong (Stevia) en bevat hierdoor een derde minder suiker en calorieën.

Score van het concept: Coladrinkers positief, anderen worden niet overtuigd

Onder het algemene publiek is er nog weinig interesse voor deze nieuwe variant. Ruim een derde vindt het wel aansprekend, maar minder dan één op de vijf zou het in zijn winkelwagen zetten. Voor een groot deel komt dit doordat een aanzienlijk deel van de Nederlanders geen frisdrank – of specifiek: Cola – drinkt. Zij worden nog niet overtuigd door de ‘gezonde claim’ om dit nu toch te gaan doen. Onder de (regular) Coladrinkers zien we dat zes op de tien het wel aansprekend vindt, en dat zelfs bijna de helft dit wel wil kopen.

Twijfel over Stevia

Naast de twijfel of Stevia nu echt wel zoveel beter is dan gewone suiker – en dat er nog altijd meer suiker in zit dan in Zero of Light – is men ook sceptisch over de smaak. Men verwacht dat het toch wel anders zal smaken, of heeft dit zelfs al ervaren. Respondenten die positief oordelen over het concept, zijn juist benieuwd naar die smaak en willen dit graag proberen.

Conclusie: Flop, mét potentie

De claim dat deze cola een gezonder alternatief is, wordt slechts ten dele geloofd. Coladrinkers zijn wel bereid om het een keer te proberen. Als de smaak positief wordt beoordeeld, heeft het nog potentie. Het is de vraag of hier veel groei zit, want deze groep ziet niet altijd de meerwaarde ten opzichte van de andere Coca-Cola varianten. Daarnaast zal Coca-Cola hiermee nauwelijks nieuw publiek aantrekken.

Over het onderzoek: Voor deze concepttest zijn in januari 2015, 134 consumenten in Nederland online ondervraagd.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.