Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Een stralende klant, zo doe je dat!

23-07-2015

Nog even snel online een strandjurkje bestellen voordat je op vakantie gaat. Zo belandde ik laatst op een voor mij nieuwe webshop; Je m’appelle. Lekker Frans. Ik kwam al helemaal in de vakantiesferen, ook al is het gewoon een Nederlandse webshop. Het gaat allemaal om de beleving.

Ik bestelde een jurkje en kreeg meteen een berichtje van ene Jean-Jacques:

Ik stap zo meteen in m’n Deux Cheveaux en rijd vanuit Montmartre naar je toe om je jurkje zo snel mogelijk te bezorgen. Als ik geen tegenwind heb, ontvang je het morgen al!

Zo’n simpel trucje, maar zo leuk bedacht. Ik krijg daar namelijk een glimlach van. Een knappe Fransman. Rood autootje. Mijn jurkje op de achterbank. Eigenlijk wel jammer dat ik morgen niet thuis ben! En inderdaad: de volgende dag lag er een pakketje op me te wachten. Mooi ingepakt  én met een persoonlijke brief van mijn vriend uit Frankrijk. Dat jurkje was bij voorbaat al goed. En ik straalde.

Een glimlach van oor tot oor

Waarom doen niet meer bedrijven hun best om hun klanten te laten stralen? En niet een leuke glimlach, ik bedoel echt van oor tot oor. Zo’n glimlach die je krijgt van een aangename verrassing of een onverwachte meevaller. Dat jurkje is daar een fantastisch voorbeeld van: attent, grappig en het kost eigenlijk niets. Je m’appelle heeft van een standaard proces, het bestellen en bezorgen, een beleving gemaakt. Een bevestiging per email krijgen we allemaal, maar een van Jean-Jacques…. Het was mij nog niet eerder overkomen!

Écht in gesprek met je klant

Helaas kunnen we die glimlach niet zomaar op het gezicht van je klant toveren. Je moet eerst op zoek naar de ‘glimlach-maker’ van jouw klant. En dat is eigenlijk nog veel leuker. Want je moet het gesprek aangaan met je klanten. Om ze echt te leren kennen. En met echt, bedoel ik ook écht. Face to face. Want zeg nou zelf: je komt op een eerste date toch ook niet aan met haar lievelingsparfum? Of wist je meteen zijn favoriete voetbalclub? Pas wanneer je klant letterlijk een gezicht krijgt, weet jij hoe je daar een glimlach op kunt toveren.

Ik geef het toe, het is echt geen makkelijke opgave om je klanten te laten stralen. Maar het is wel heel waardevol. Het is een uitdaging en als het je lukt, heb je altijd een streepje voor. Wat betreft loyaliteit, hier win je punten mee. Ik ga graag samen met jou op zoek naar de ultieme glimlach van jouw klanten. Daar ben je vast nieuwsgierig naar. En het leuke is: als we ‘m hebben gevonden, verschijnt er vanzelf ook een glimlach op jouw gezicht!

Bel été,

Rianne Doornberg

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.