Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Waarom doen mensen wat ze doen en denken ze wat ze denken?

Kwalitatief onderzoek

Hoe leer je je doelgroepen kennen? Als merk en bedrijf wil je inzicht hebben in de feiten en cijfers. Hoe groot zijn specifieke groepen, hoe verhouden die zich tot andere groepen? Maar als je je klanten écht wilt begrijpen, dan kijk je verder. Dan wil je de wat-waarom-en-hoe’s weten. Wat motiveert jouw klanten? Waarom vinden ze iets leuk? Hoe breng je ze in beweging?

Kwantitatief onderzoek doe je voor de feiten en cijfers. Kwalitatief onderzoek brengt de percepties en gedragingen van mensen in beeld. Met die inzichten kun je als organisatie je doelgroepen echt leren kennen in een continu veranderende wereld.

We weten aan welke knoppen je moet draaien

MarketResponse duikt als kwalitatief onderzoeksbureau nog een laag dieper in het wezen van je doelgroepen. We laten ons inspireren door de drijfveren en het gedrag van mensen. Alleen wanneer je inzicht hebt in beide, en dus inzicht hebt in welke aspecten gedrag bewust en onbewust beïnvloeden, weet je aan welke knoppen je moet draaien om de doelgroep op de juiste manier te raken, relevanter en betekenisvoller voor ze te zijn.

We weten ook hoe we tot de kern kunnen komen. Wat mensen zeggen en doen zijn namelijk vaak verschillende dingen. Wij beschikken over een toolkit gevuld met creatieve en visuele technieken en toepasbare modellen die helpen deze bias te ondervangen. Ook leggen we de lat hoog en gaan we voor strategische proposities die mensen niet alleen in het hoofd, maar ook in het hart raken. Wij leveren inspirerende, onweerstaanbare en vooral praktische output en zijn pas tevreden als we de kern raken.

Van onderzoek naar gerichte actie

Doordat je met kwalitatief marktonderzoek heel dichtbij bij je doelgroep komt en je deze beter leert kennen, kun je daar gerichte acties aan koppelen. Van klein tot groot: van mensen meer laten bewegen, helpen kiezen van hun zorgverzekeraar tot het ontwikkelen van een innovatief product. Daarmee dragt kwalitatief onderzoek uitvoeren bij aan positieve verandering.

Direct Kennismaken?

Lotteke van Nimwegen
Teammanager | Director kwalitatief

lotteke.vannimwegen@marketresponse.nl

+31 6 39 75 17 11