Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Essentiële inzichten voor een sterker merk en een betere wereld

Monitor Merk & Maatschappij

Je neemt je maatschappelijke rol als bedrijf serieus. Omdat dit bij je purpose past. Maar ook omdat de stakeholders het van je eisen. Maar hoe kijkt jouw doelgroep aan tegen de maatschappelijke rol en impact van je merk(en)? Hoe communiceer je in jouw sector het effectiefst over deze thema’s? Dat soort vragen beantwoordt de Monitor Merk & Maatschappij.

De Monitor Merk & Maatschappij is een multiclient onderzoek van b-open en MarketResponse over de maatschappelijke rol en duurzaamheid van merken, uitgevoerd in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit, een bewezen effectief Customer Experience Model. We meten per sector en per merk op een groot aantal dimensies de houding en perceptie van consumenten.

Benieuwd naar de uitkomsten van dit jaar?

Download de Monitor, Merk & Maatschappij en lees hoe de consument op de kleintjes let en minder uitgeeft aan duurzaamheid.

Download hier

Download het trendrapport: Monitor Merk & Maatschappij

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

SX: Sustainable Experience

Duurzaamheid is de afgelopen jaren steeds strategischer geworden en stevig verankerd in de purpose van veel bedrijven. De coronacrisis heeft dit proces versneld. Mensen worden zich meer bewust van het belang om goed met elkaar, de natuur en de wereld om te gaan. Ze verwachten dat bedrijven daarin hun verantwoordelijkheid nemen. Ze worden kritischer en verlangen transparantie, commitment en daadkracht.

Uit MarketResponse-onderzoek blijkt dat aandacht voor mens en maatschappij steeds vaker het verschíl maakt voor klanten. We noemen dit de Sustainable Experience (SX). Wil je relevant blijven voor klanten, dan moet je daarmee aan de slag. Maar inzetten op MVO is niet zonder risico’s. De kritische consument gelooft niet elke duurzaamheidsclaim van ondernemingen en bij green washing of windowdressing keert de klant zich van je af.

De nieuwe opzet houdt nog meer rekening met actuele trends en de behoefte van bedrijven aan actionable inzichten. Door de koppeling met de BSR Leefstijlsegmentatie van MarketResponse kun je bepalen met welke boodschap en via welke kanalen je jouw doelgroep effectief kunt bereiken.

De Monitor Merk & Maatschappij biedt je diepgaande, bruikbare inzichten voor:

  • De maatschappelijke rol van je merk en een betekenisvolle positionering
  • Activatie en communicatie
  • Innovaties met positieve maatschappelijke impact
  • Het stimuleren van duurzaam gedrag bij jouw doelgroep
  • Duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen

Direct Kennismaken?

Bart Brüggenwirth
Business Consultant | Marketing en MVO

bart.bruggenwirth@marketresponse.nl

+31 6 14 92 61 53

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.